The aim of the study was to investigate the classroom management skills of preschool
teachers, working in preschool education centres, based on the demographic variables.
Descriptive methodology was used in the study and the study took place in TRNC sample.
Personal information form and the “Classroom Management Skills for Preschool Teachers
Scale” are used as data collection tools. The results of the study revealed that there is no
difference between the variables of the classroom management skills of preschool teachers
in terms of gender, in-service training, age range of the students and number of students in
the class. Whereas, differences are found between the variables such as level of education,
graduated degree program and occupational experience.
Classroom Management Classroom Management Skills in Pre-School Education Preschool Teachers.
Araştırmanın temel amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan okul öncesi
öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin demografik değişkenlere göre incelenmesidir.
Araştırma betimsel yöntem benimsenmiş ve araştırmanın grubunu KKTC örneklemi
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ile birlikte Okul
Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın
verilerinin analizi sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri üzerinde
öğretmenlerin demografik değişkenlerden cinsiyet, hizmet içi kurs, çalışılan yaş grubu ve
sınıfta bulunan çocuk sayısı gibi değişkenler arasında farklılığın olmadığı, buna karşın
öğrenim düzeyi, mezun olunan lisans programı, mesleki deneyim gibi değişkenler arasında ise
farklılıkların olduğu saptanmıştır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2016 |
Acceptance Date | August 18, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 24 Issue: 4 |