Bu
çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik eğitimi ve
alan derslerine yönelik tutum puanlarını belirlemek, bu puanları cinsiyet,
sınıf seviyesi, bölümü seçme şekli değişkenlerine göre incelemek, tutum
puanları arası korelasyonu ve tutum puanlarının GANO puanlarını yordayıp
yordamadığını belirlemektir. Yapılan çalışmada survey (alan taraması) yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmaya ilköğretim matematik öğretmenliği programında
öğrenim gören 227 kişi katılmıştır. Veriler matematik eğitim ve alan derslerine
yönelik geliştirilmiş tutum ölçeği ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde
betimsel istatistik, tek örneklem t testi, bağımsız gruplar t testi, varyans
analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizi yapılmıştır. Çalışma sonunda,
öğretmen adaylarının eğitim ve alan derslerine yönelik tutumları olumlu
bulunmuştur. Eğitim dersine yönelik tutum puanı ile cinsiyet arasında fark
anlamlı iken, alan derslerine yönelik tutum puanı ile cinsiyet arasındaki fark
anlamlı bulunmamıştır. Eğitim ve alan derslerine yönelik tutum puanı ile sınıf
seviyesi arası fark anlamlı bulunurken, eğitim ve alan derslerine yönelik tutum
puanı ile bölümü seçme şekli arasındaki fark anlamlı bulunmamıştır. Eğitim ve
alan derslerine yönelik tutum puanları arasında orta düzeyde, pozitif ve
anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Eğitim ve alan derslerinden elde edilen tutum
puanları GANO puanlarını düşük düzeyde yordamaktadır. Araştırmadan elde edilen
sonuçlara göre birtakım önerilerde bulunulmuştur.
İlköğretim matematik öğretmen adayı eğitim dersi tutumu alan dersi tutumu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 21 |