Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 21, 305 - 321, 19.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Altun, M. (2006). Matematik öğretiminde gelişmeler. Eğitim Fakültesi Dergisi. XIX. (2), 223-238
  • Ay, H.G. (2004). Eğitim fakültelerinin ilköğretim matematik öğretmenliği son sınıf öğretmen adaylarının alan bilgisi ve mesleki etik açıdan gözlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisan Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Baki, A. (2010).Öğretmen eğitiminin lisans ve lisansüstü boyutlardan değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 11(3),15-31
  • Başar, M., Ünal, M. Ve Yalçın, M. (2002). İlköğretim kademesiyle başlayan matematik korkusunun nedenleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Çepni, S. (2014).Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık
  • Dede, Y. ve Argün, Z. (2004). Öğrencilerin matematiğe yönelik içsel ve dışsal motivasyonlarının belirlenmesi. Eğitim ve Bilim. 134, 49-54
  • Dursun, Ş. Ve Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler: Matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından.Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(24), 217-230
  • Koehler, M. J., ve Mishra, P. (2005).What happens when teachers design educational technology? The development of technological pedagogical content knowledge. Journal of Educational Computing Research, 32(2),131-152
  • MEB. (2011). İlkokul ve ortaokul matematik (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, ve 8. Sınıflar) dersi öğretim programı. Ankara.
  • Mishra, P., VE Koehler. M.J. (2006). Technological pedagogical content knowledge : A framework for teacher knowledge. Teacher Collede Record, 108(6),1017-1054
  • National Council of Teachers of Mathematics (1989). Curriculum and evaluation standards for school mathematics. Reston, VA: NCTM Inc
  • NCTM. (2000). Principles and standars for school mathematics. Reston, VA: Author
  • Niess, M.L. (2005). Preparing teachers to teach science and mathematics with technology: Developing a technology pedagogical concent knowledge. Teaching and Teacher Education, 21(5), 509-523.
  • Önal, N. (2013). Ortaokul öğrencilerinin matematik tutumlarına yönelik ölçek geliştirme çalışması. İlköğretim Online Dergisi. 12(4), 938-948
  • Özgen, K. ve Obay. M. (2016). Matematik öğretmen adaylarının alan ve alan eğitimi derslerine yönelik tutumları: Karma bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(58), 866-887
  • Seferoğlu, S.S. (2004). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe yönelik tutumları.XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Turanlı, N., Türker, N.K ve Keçeli, V. (2008). Matematik alan derslerine yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi.Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,34,254-262.
  • Türker, N.K. (2007). Belirtisiz istatistikten yararlanarak matematik eğitimi derslerine yönelik tutum belirlenmesi.Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Türker, N.K ve Turanlı, N. (2008). Matematik eğitimi derslerine yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi.Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 17-29
  • Yenilmez, K. (2007). Attitudes of Turkish high school students toward mathematics.International Journal of Educational Reform, 16(4), 318-335.
  • Yıldırım, A. ve Şimsek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yücel, Z. ve Koç, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumlarının başarı düzeylerini yordama gücü ile cinsiyet arasındaki ilişki. İlköğretim Online Dergisi, 10(1),133-143.
  • Ferdig, R. E. (2006). Assessing Technologies for teaching and leraning: Understanding the importance of technological pedagogical content knowledge. British Journal of Educatioanal Technology, 37(5), 749-760

İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Eğitim ve Alan Derslerine Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 21, 305 - 321, 19.12.2019

Öz

Bu
çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik eğitimi ve
alan derslerine yönelik tutum puanlarını belirlemek, bu puanları cinsiyet,
sınıf seviyesi, bölümü seçme şekli değişkenlerine göre incelemek, tutum
puanları arası korelasyonu ve tutum puanlarının GANO puanlarını yordayıp
yordamadığını belirlemektir. Yapılan çalışmada survey (alan taraması) yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmaya ilköğretim matematik öğretmenliği programında
öğrenim gören 227 kişi katılmıştır. Veriler matematik eğitim ve alan derslerine
yönelik geliştirilmiş tutum ölçeği ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde
betimsel istatistik, tek örneklem t testi, bağımsız gruplar t testi, varyans
analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizi yapılmıştır. Çalışma sonunda,
öğretmen adaylarının eğitim ve alan derslerine yönelik tutumları olumlu
bulunmuştur. Eğitim dersine yönelik tutum puanı ile cinsiyet arasında fark
anlamlı iken, alan derslerine yönelik tutum puanı ile cinsiyet arasındaki fark
anlamlı bulunmamıştır. Eğitim ve alan derslerine yönelik tutum puanı ile sınıf
seviyesi arası fark anlamlı bulunurken, eğitim ve alan derslerine yönelik tutum
puanı ile bölümü seçme şekli arasındaki fark anlamlı bulunmamıştır. Eğitim ve
alan derslerine yönelik tutum puanları arasında orta düzeyde, pozitif ve
anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Eğitim ve alan derslerinden elde edilen tutum
puanları GANO puanlarını düşük düzeyde yordamaktadır. Araştırmadan elde edilen
sonuçlara göre birtakım önerilerde bulunulmuştur.




Kaynakça

  • Altun, M. (2006). Matematik öğretiminde gelişmeler. Eğitim Fakültesi Dergisi. XIX. (2), 223-238
  • Ay, H.G. (2004). Eğitim fakültelerinin ilköğretim matematik öğretmenliği son sınıf öğretmen adaylarının alan bilgisi ve mesleki etik açıdan gözlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisan Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Baki, A. (2010).Öğretmen eğitiminin lisans ve lisansüstü boyutlardan değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 11(3),15-31
  • Başar, M., Ünal, M. Ve Yalçın, M. (2002). İlköğretim kademesiyle başlayan matematik korkusunun nedenleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Çepni, S. (2014).Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık
  • Dede, Y. ve Argün, Z. (2004). Öğrencilerin matematiğe yönelik içsel ve dışsal motivasyonlarının belirlenmesi. Eğitim ve Bilim. 134, 49-54
  • Dursun, Ş. Ve Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler: Matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından.Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(24), 217-230
  • Koehler, M. J., ve Mishra, P. (2005).What happens when teachers design educational technology? The development of technological pedagogical content knowledge. Journal of Educational Computing Research, 32(2),131-152
  • MEB. (2011). İlkokul ve ortaokul matematik (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, ve 8. Sınıflar) dersi öğretim programı. Ankara.
  • Mishra, P., VE Koehler. M.J. (2006). Technological pedagogical content knowledge : A framework for teacher knowledge. Teacher Collede Record, 108(6),1017-1054
  • National Council of Teachers of Mathematics (1989). Curriculum and evaluation standards for school mathematics. Reston, VA: NCTM Inc
  • NCTM. (2000). Principles and standars for school mathematics. Reston, VA: Author
  • Niess, M.L. (2005). Preparing teachers to teach science and mathematics with technology: Developing a technology pedagogical concent knowledge. Teaching and Teacher Education, 21(5), 509-523.
  • Önal, N. (2013). Ortaokul öğrencilerinin matematik tutumlarına yönelik ölçek geliştirme çalışması. İlköğretim Online Dergisi. 12(4), 938-948
  • Özgen, K. ve Obay. M. (2016). Matematik öğretmen adaylarının alan ve alan eğitimi derslerine yönelik tutumları: Karma bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(58), 866-887
  • Seferoğlu, S.S. (2004). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe yönelik tutumları.XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Turanlı, N., Türker, N.K ve Keçeli, V. (2008). Matematik alan derslerine yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi.Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,34,254-262.
  • Türker, N.K. (2007). Belirtisiz istatistikten yararlanarak matematik eğitimi derslerine yönelik tutum belirlenmesi.Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Türker, N.K ve Turanlı, N. (2008). Matematik eğitimi derslerine yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi.Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 17-29
  • Yenilmez, K. (2007). Attitudes of Turkish high school students toward mathematics.International Journal of Educational Reform, 16(4), 318-335.
  • Yıldırım, A. ve Şimsek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yücel, Z. ve Koç, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumlarının başarı düzeylerini yordama gücü ile cinsiyet arasındaki ilişki. İlköğretim Online Dergisi, 10(1),133-143.
  • Ferdig, R. E. (2006). Assessing Technologies for teaching and leraning: Understanding the importance of technological pedagogical content knowledge. British Journal of Educatioanal Technology, 37(5), 749-760
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mücahit Kıdıl 0000-0003-3090-3238

Hasan Hüseyin Aksu Bu kişi benim 0000-0002-4898-6476

Yayımlanma Tarihi 19 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 10 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Kıdıl, M., & Aksu, H. H. (2019). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Eğitim ve Alan Derslerine Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 305-321.