The main purpose of this study is to determine high school mathematics teachers’ views on mathematics education. The study was conducted by interview which is one of the qualitative research methods. The population consists of 15 mathematics teachers working in seven different types of high schools during 2013-2014 educational years. Data were coded by using content analysis. According to the findings derived from teachers’ views; teachers mostly use question-answer and verbal expression methods and don’t sufficiently use student-centered methods; students are careless of and prejudiced about mathematics; mathematics curriculum have effects on mathematics courses; parents are not interested in their students’ mathematics lessons; teacher-students connection is not sufficient especially in vocational high schools; homeworks have effects on mathematics courses; teachers want to work in a calm and small size classroom
Mathematics teachers high school mathematics education teachers’ views
Özet: Bu çalışmanın genel amacı, farklı lise türlerinde çalışan matematik öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik görüşlerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2013-2014 eğitim-öğretim yılında yedi farklı lisede çalışan 15 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri üzerinde içerik analizi ile kodlamalar yapılmıştır. Öğretmenlerin görüşlerinden elde edilen sonuçlara göre; öğretmenler en fazla soru-cevap ve düz anlatım yöntemlerini kullanmaktadırlar ve öğrenci merkezli yöntemlerden yeterince yararlanmamaktadırlar; öğrenciler matematik dersine karşı ilgisiz ve önyargılıdırlar; matematik derslerinde öğretim programının etkisi vardır; aileler öğrencilerinin matematik derslerine karşı ilgisizdir; meslek liselerindeki öğrenci-öğretmen iletişimi yetersizdir; ödevlerin matematik eğitiminde etkisi vardır; öğretmenler sınıf mevcudu az, sakin bir sınıfta çalışmak istemektedirler.
Anahtar Kelimeler: Matematik öğretmenleri, lise matematik eğitimi, öğretmen görüşleri.
Matematik öğretmenleri lise matematik eğitimi öğretmen görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.