BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 12 Sayı: 1, 194 - 217, 07.05.2015

Öz

The main purpose of this study is to determine high school mathematics teachers’ views on mathematics education. The study was conducted by interview which is one of the qualitative research methods. The population consists of 15 mathematics teachers working in seven different types of high schools during 2013-2014 educational years. Data were coded by using content analysis. According to the findings derived from teachers’ views; teachers mostly use question-answer and verbal expression methods and don’t sufficiently use student-centered methods; students are careless of and prejudiced about mathematics; mathematics curriculum have effects on mathematics courses; parents are not interested in their students’ mathematics lessons; teacher-students connection is not sufficient especially in vocational high schools; homeworks have effects on mathematics courses; teachers want to work in a calm and small size classroom

Kaynakça

  • Aydın, B. (2003). Bilgi toplumu oluşumunda bireylerin yetiştirilmesi ve matematik öğretimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 183-190.
  • Ayral, M. ve diğerleri (2012). Veli katılımının öğrencilerin matematik başarısına etkisi. IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/06/01/334395/dosyalar/20 13_03/19114606_velikatlmnnrencilerinmatematikbaarsnaetkisi.pdf adresinden 27.11.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Bekdemir, M. (2009). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin ve başarılarının değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 169-189.
  • Berberoğlu, G. (2008). Ev ödevlerinin öğrenme ile ilişkisi. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, Kasım-Aralık 2008, Tanıtım sayısı, 50-54.
  • Bindak, R. (2005). İlköğretim Öğrencileri İçin Matematik Kaygı Ölçeği. Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17(2), 442-448.
  • Boz, B. (2014). Matematik bölümü öğrencilerinin matematiğe dair inançları nelerdir? XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.324-325).
  • Coşkun, M. ve Bingölbali, E. (2014). Matematik derslerinde gerçek hayatla ilişkilendirmeye ne ölçüde yer verilmektedir? XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.534-535).
  • Civelek, ù., Meder, M., Tüzen, H. ve Aycan, C. (2003). Matematik öğretiminde karşılaşılan http://www.matder.org.tr/index.php?option=com_ content&view=article&id=62:matematik-ogretiminde-karsilasilan- aksakliklar&catid=8: adresinden 11.12.2014 tarihinde erişilmiştir. aksaklıklar.
  • matematik-kosesi-makaleleri&Itemid=172
  • Çetin, Ö. F. (2014). Matematik eğitimi ve demokrasi eğitimi. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.176).
  • Çiltaş, A., Güler, G. ve Sözbilir, M. (2012). Türkiye’de matematik eğitimi araştırmaları: Bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 565-580.
  • Çoban, A. (2002). Matematik dersinin ilköğretim programları ve liselere giriş sınavları açısından değerlendirilmesi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı.
  • Di Martino, P. & Zan, R. (2015). The construct of attitude in mathematics ducation. In B. Pepin & B. Roesken-Winter (Eds.), From Believes to Dynamic Affect Systems in Mathematics Education (pp.51-72). Springer International Publishing.
  • Doğan, O. (2014). Matematiğe ulaşmada sosyal, kültürel ve cinsiyete bağlı engeller ve bir alternatif olarak eleştirel matematik eğitimi. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.69).
  • Duman, A. ve Coşkuntuncel, O. (2014). Öğretmen adaylarının matematik öğretiminde analoji kullanımı hakkındaki görüşleri. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.689).
  • Durmuş, S. (2004). Matematikte öğrenme güçlüklerinin saptanması üzerine bir çalışma. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 125-128.
  • Dursun, ù. ve Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler: matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Ernest, P. (1989). The impact of beliefs on the teaching of mathematics. In P.
  • Ernest (Ed). Mathematics Teaching: The State of the Art (pp.249-254). London: Falmer Press.
  • Ersoy, E. ve Güner, P. (2014). Problem çözme öğretimi ve matematiksel düşünme. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.171-172).
  • Ersoy, Y. (2003). Teknoloji destekli matematik eğitimi-1: Gelişmeler, politikalar ve stratejiler. İlköğretim-Online, 2(1), 18-27.
  • Gök, S., Ercan, O. ve Ural, E. (2014). Ortaokul (5, 6, 7 ve 8. sınıf) öğrencilerinin matematik kaygıları ile fen özyeterlikleri arasındaki ilişki. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.454).
  • Gürsoy, K., Güler, M. ve Çelik, R. (2014). Ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin istatistiğe karşı tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(1), 60-72.
  • Işık, A., Çiltaş, A. ve Bekdemir, M. (2008). Matematik eğitiminin gerekliliği ve önemi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 174-184.
  • Kouyibaba, S. (2010). Teaching mathematics with technology. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 9, 638-643.
  • Kuş, E., 2003. Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri-Nitel mi, Nicel mi? Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Leder, G. C., Pehkonen, E. & Törner, G. (Eds.). (2002). Beliefs: A hidden variable in mathematics education? (Vol. 31). Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) (2013). Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu. MEB: Ankara.
  • Mumcu, İ., Mumcu, H. ve Aktaş, M. C. (2012). Meslek lisesi öğrencileri için matematik. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 180- 195.
  • Obay, M. ve Özgen, K. (2014). Matematik derslerinde öğretmen adaylarının öğrenmede odaklandıkları öğrenme bileşenleri. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.483-484).
  • Ojimba, D. P. (2012). Strategies for teaching and sustaining mathematics as an ındispensable tool for technological development in Nigeria. Medaterranean Journal of Social Sciences, 3(15), 74-79.
  • Onat, E. B. ve Aksu, H. H. (2014). Matematik ders kitaplarındaki konuların günlük yaşamla bağlantı kurma açısından incelenmesi. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.16-17).
  • Öztürk, T. ve Güven, B. (2012). Etkili bir matematik öğrenme ortamının sahip olması http://kongre.nigde.edu.tr/xufbmek/dosyalar/tam_metin/pdf/2410- 30_05_2012-16_42_19.pdf ulaşılmıştır. özelliklerine ilişkin öğretmen görüşleri. adresinden 02.10.2014 tarihinde
  • Peker, M. ve Mirasyedioğlu, ù. (2003). Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 157-166.
  • Sakallı, M., Hürsen, Ç. ve Özçınar, Z. (2006). Öğretmen adaylarının gözetimine göre http://www.world-education- center.org/index.php/cjes/article/viewFile/13/10 adresinden 02.10.2014 tarihinde erişilmiştir. öğretim yöntemlerini kullanma sıklığı.
  • Sevinç, F. ve Can, Ö. S. (2014). Ortaokul öğrencilerinin matematiğe yönelik inançlarının belirlenmesi. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.261).
  • Stipek, D. (2013). Mathematics in early childhood education: Revolution or evolution? Early Education and Development, 24(4), 431-535.
  • Tatar, E. ve Dikici, R. (2008). Matematik eğitiminde öğrenme güçlükleri.
  • Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 183-193.
  • Temizöz, Y. ve Özgün-Koca, S. A. (2008). Matematik öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve buluş yoluyla öğrenme yaklaşımı konusundaki görüşleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 33(149), 89-103.
  • Tezbaşaran, A. A. (1994). ÖSYS testlerinde yoklanmak istenen bilişsel davranışlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 79-84.
  • Topçu, H., Küçük, S. ve Göktaş, Y. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının ilköğretim matematik öğretiminde eğitsel bilgisayar oyunlarının kullanımına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(2), 119-136.
  • Türnüklü, E. B. (2003). Türkiye ve İngiltere’deki matematik öğretmenlerinin değerlendirme biçimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 108-118.
  • UNESCO (2012). Challenges in basic mathematics education. Paris: UNESCO.
  • Yanık, H. B., Bağdat, O., Gelici, Ö. ve Taştepe, M. (2014). Mesleğinin ilk yıllarındaki ortaokul matematik öğretmenlerinin yaşadıkları sorunlara yönelik görüşleri. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.537-538).
  • Yıldırım, A., ve ùimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, C. (2010). Bilim felsefesi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldız, İ. ve Uyanık, N. (2004). Matematik eğitiminde ölçme-değerlendirme üzerine. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 97-104.
  • Yıldız, S. ve Turanlı, N. (2010). Öğrenci seçme sınavına hazırlanan öğrencilerin matematik Üniversitesi Ahmet 377. yönelik
  • Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 361- belirlenmesi. Selçuk
  • Yüksel-ùahin, F. (2004). Ortaöğretim öğrencilerinin ve üniversite öğrencilerinin matematik korku düzeyleri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 3(5), 57-74.

Farklı Lise Türlerinde Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitimine Yönelik Görüşleri

Yıl 2015, Cilt: 12 Sayı: 1, 194 - 217, 07.05.2015

Öz

Özet: Bu çalışmanın genel amacı, farklı lise türlerinde çalışan matematik öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik görüşlerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2013-2014 eğitim-öğretim yılında yedi farklı lisede çalışan 15 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri üzerinde içerik analizi ile kodlamalar yapılmıştır. Öğretmenlerin görüşlerinden elde edilen sonuçlara göre; öğretmenler en fazla soru-cevap ve düz anlatım yöntemlerini kullanmaktadırlar ve öğrenci merkezli yöntemlerden yeterince yararlanmamaktadırlar; öğrenciler matematik dersine karşı ilgisiz ve önyargılıdırlar; matematik derslerinde öğretim programının etkisi vardır; aileler öğrencilerinin matematik derslerine karşı ilgisizdir; meslek liselerindeki öğrenci-öğretmen iletişimi yetersizdir; ödevlerin matematik eğitiminde etkisi vardır; öğretmenler sınıf mevcudu az, sakin bir sınıfta çalışmak istemektedirler.

Anahtar Kelimeler: Matematik öğretmenleri, lise matematik eğitimi, öğretmen görüşleri. 

Kaynakça

  • Aydın, B. (2003). Bilgi toplumu oluşumunda bireylerin yetiştirilmesi ve matematik öğretimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 183-190.
  • Ayral, M. ve diğerleri (2012). Veli katılımının öğrencilerin matematik başarısına etkisi. IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/06/01/334395/dosyalar/20 13_03/19114606_velikatlmnnrencilerinmatematikbaarsnaetkisi.pdf adresinden 27.11.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Bekdemir, M. (2009). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin ve başarılarının değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 169-189.
  • Berberoğlu, G. (2008). Ev ödevlerinin öğrenme ile ilişkisi. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, Kasım-Aralık 2008, Tanıtım sayısı, 50-54.
  • Bindak, R. (2005). İlköğretim Öğrencileri İçin Matematik Kaygı Ölçeği. Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17(2), 442-448.
  • Boz, B. (2014). Matematik bölümü öğrencilerinin matematiğe dair inançları nelerdir? XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.324-325).
  • Coşkun, M. ve Bingölbali, E. (2014). Matematik derslerinde gerçek hayatla ilişkilendirmeye ne ölçüde yer verilmektedir? XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.534-535).
  • Civelek, ù., Meder, M., Tüzen, H. ve Aycan, C. (2003). Matematik öğretiminde karşılaşılan http://www.matder.org.tr/index.php?option=com_ content&view=article&id=62:matematik-ogretiminde-karsilasilan- aksakliklar&catid=8: adresinden 11.12.2014 tarihinde erişilmiştir. aksaklıklar.
  • matematik-kosesi-makaleleri&Itemid=172
  • Çetin, Ö. F. (2014). Matematik eğitimi ve demokrasi eğitimi. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.176).
  • Çiltaş, A., Güler, G. ve Sözbilir, M. (2012). Türkiye’de matematik eğitimi araştırmaları: Bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 565-580.
  • Çoban, A. (2002). Matematik dersinin ilköğretim programları ve liselere giriş sınavları açısından değerlendirilmesi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı.
  • Di Martino, P. & Zan, R. (2015). The construct of attitude in mathematics ducation. In B. Pepin & B. Roesken-Winter (Eds.), From Believes to Dynamic Affect Systems in Mathematics Education (pp.51-72). Springer International Publishing.
  • Doğan, O. (2014). Matematiğe ulaşmada sosyal, kültürel ve cinsiyete bağlı engeller ve bir alternatif olarak eleştirel matematik eğitimi. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.69).
  • Duman, A. ve Coşkuntuncel, O. (2014). Öğretmen adaylarının matematik öğretiminde analoji kullanımı hakkındaki görüşleri. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.689).
  • Durmuş, S. (2004). Matematikte öğrenme güçlüklerinin saptanması üzerine bir çalışma. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 125-128.
  • Dursun, ù. ve Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler: matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Ernest, P. (1989). The impact of beliefs on the teaching of mathematics. In P.
  • Ernest (Ed). Mathematics Teaching: The State of the Art (pp.249-254). London: Falmer Press.
  • Ersoy, E. ve Güner, P. (2014). Problem çözme öğretimi ve matematiksel düşünme. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.171-172).
  • Ersoy, Y. (2003). Teknoloji destekli matematik eğitimi-1: Gelişmeler, politikalar ve stratejiler. İlköğretim-Online, 2(1), 18-27.
  • Gök, S., Ercan, O. ve Ural, E. (2014). Ortaokul (5, 6, 7 ve 8. sınıf) öğrencilerinin matematik kaygıları ile fen özyeterlikleri arasındaki ilişki. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.454).
  • Gürsoy, K., Güler, M. ve Çelik, R. (2014). Ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin istatistiğe karşı tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(1), 60-72.
  • Işık, A., Çiltaş, A. ve Bekdemir, M. (2008). Matematik eğitiminin gerekliliği ve önemi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 174-184.
  • Kouyibaba, S. (2010). Teaching mathematics with technology. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 9, 638-643.
  • Kuş, E., 2003. Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri-Nitel mi, Nicel mi? Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Leder, G. C., Pehkonen, E. & Törner, G. (Eds.). (2002). Beliefs: A hidden variable in mathematics education? (Vol. 31). Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) (2013). Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu. MEB: Ankara.
  • Mumcu, İ., Mumcu, H. ve Aktaş, M. C. (2012). Meslek lisesi öğrencileri için matematik. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 180- 195.
  • Obay, M. ve Özgen, K. (2014). Matematik derslerinde öğretmen adaylarının öğrenmede odaklandıkları öğrenme bileşenleri. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.483-484).
  • Ojimba, D. P. (2012). Strategies for teaching and sustaining mathematics as an ındispensable tool for technological development in Nigeria. Medaterranean Journal of Social Sciences, 3(15), 74-79.
  • Onat, E. B. ve Aksu, H. H. (2014). Matematik ders kitaplarındaki konuların günlük yaşamla bağlantı kurma açısından incelenmesi. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.16-17).
  • Öztürk, T. ve Güven, B. (2012). Etkili bir matematik öğrenme ortamının sahip olması http://kongre.nigde.edu.tr/xufbmek/dosyalar/tam_metin/pdf/2410- 30_05_2012-16_42_19.pdf ulaşılmıştır. özelliklerine ilişkin öğretmen görüşleri. adresinden 02.10.2014 tarihinde
  • Peker, M. ve Mirasyedioğlu, ù. (2003). Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 157-166.
  • Sakallı, M., Hürsen, Ç. ve Özçınar, Z. (2006). Öğretmen adaylarının gözetimine göre http://www.world-education- center.org/index.php/cjes/article/viewFile/13/10 adresinden 02.10.2014 tarihinde erişilmiştir. öğretim yöntemlerini kullanma sıklığı.
  • Sevinç, F. ve Can, Ö. S. (2014). Ortaokul öğrencilerinin matematiğe yönelik inançlarının belirlenmesi. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.261).
  • Stipek, D. (2013). Mathematics in early childhood education: Revolution or evolution? Early Education and Development, 24(4), 431-535.
  • Tatar, E. ve Dikici, R. (2008). Matematik eğitiminde öğrenme güçlükleri.
  • Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 183-193.
  • Temizöz, Y. ve Özgün-Koca, S. A. (2008). Matematik öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve buluş yoluyla öğrenme yaklaşımı konusundaki görüşleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 33(149), 89-103.
  • Tezbaşaran, A. A. (1994). ÖSYS testlerinde yoklanmak istenen bilişsel davranışlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 79-84.
  • Topçu, H., Küçük, S. ve Göktaş, Y. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının ilköğretim matematik öğretiminde eğitsel bilgisayar oyunlarının kullanımına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(2), 119-136.
  • Türnüklü, E. B. (2003). Türkiye ve İngiltere’deki matematik öğretmenlerinin değerlendirme biçimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 108-118.
  • UNESCO (2012). Challenges in basic mathematics education. Paris: UNESCO.
  • Yanık, H. B., Bağdat, O., Gelici, Ö. ve Taştepe, M. (2014). Mesleğinin ilk yıllarındaki ortaokul matematik öğretmenlerinin yaşadıkları sorunlara yönelik görüşleri. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.537-538).
  • Yıldırım, A., ve ùimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, C. (2010). Bilim felsefesi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldız, İ. ve Uyanık, N. (2004). Matematik eğitiminde ölçme-değerlendirme üzerine. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 97-104.
  • Yıldız, S. ve Turanlı, N. (2010). Öğrenci seçme sınavına hazırlanan öğrencilerin matematik Üniversitesi Ahmet 377. yönelik
  • Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 361- belirlenmesi. Selçuk
  • Yüksel-ùahin, F. (2004). Ortaöğretim öğrencilerinin ve üniversite öğrencilerinin matematik korku düzeyleri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 3(5), 57-74.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

H.Güner Berkant

Serpil Ş. Gençoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Berkant, H., & Gençoğlu, S. Ş. (2015). Farklı Lise Türlerinde Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitimine Yönelik Görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 194-217.

.