Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of 112 Emergency Health Servıce Staff Working Conditions, Complaints and Expectations and Attitudes Related to the Pediatric Emergency Department

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 3, 114 - 118, 15.11.2019
https://doi.org/10.17517/ksutfd.427435

Öz

Objective: The working conditions of 112 Emergency Health Service employees
who worked in Duzce province, the problems they encounter and the factors affecting
their expectations and attitudes during the referrals made to the Duzce University
Hospital Pediatric Emergency Department are determined, to determine the negativities
and to provide information about thework to be done to eliminate these negativities.

Methods: Between
March 1, 2017 and June 1, 2017, 115 employees were accepted to fillout the questionnaire
among staff working actively engaged in the Duzce 112 Provincial Ambulance
Service headquarters. They were asked to fillout the survey form. Factors affecting
the expectations and attitudes of the Pediatric Emergency Department and sociodemographic
characteristics were investigated.

Results: The
51 (44.3%) out of the participants were male and 64 (55.7%) were female. When asked
about the attitude of the pediatric emergency service personnel, 112 (60.8%)
were found as suitable, 35 (30.4%) less suitableand 10 (8.6%) not sufficient.







Conclusion: It was observed that our Pediatric Emergency Department was fast
in terms of patient reception and that 112 Emergency Service Staff had a great influence
on the evaluation of the suitability of the Pediatric Emergency Service staff.
Our study observations showed that, we can carryout wide-ranging activities at
the national level to improve the working conditions of 112 Emergency Service
Workers and regulations can be made in the relevant legislation.

Kaynakça

  • 1) Kıdak L, Keskinoğlu P, Sofuoğlu T, Ölmezoğlu Z. İzmir ilinde 112 acil ambulans hizmetlerinin kullanımının değerlendirilmesi. Genel Tıp Derg 2009;19(3):113-19.
  • 2) Temizkan RC, Engin MMN, Aslantaş M, Kılıçaslan Ö, Şengün Y, Kocabay K. Çocuk Acil Servisine Başvuran Hastaların Ebeveynlerinin Memnuniyetini Etkileyen Faktörler. 14. Çocuk Acil ve Yoğun Bakım Kongresi. 2017/Adana.
  • 3) Özşahin A, İnan F, Sofuoğlu T. Olay yeri değerlendirilmesi ve hasta nakli. In: Taviloğlu K, Ertekin C, Güloğlu R, editors. Travma ve resesütasyon kursu. İstanbul: Lodos Yayıncılık; 2006; 21-42.
  • 4) Kımaz S, Soysal S, Çımrın A, Günay T. 112 Acil Sağlık Hizmetleri‟nde görevli doktorların temel yaşam desteği, ileri kardiyak yaşam desteği ve doktorun adli sorumlulukları konularındaki bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi. Ulus Travma Acil Cerrahi Derg 2006; 12(1):59-67.
  • 5) Özşahin A, Kurtuluş A. Acil yardım ve kurtarma hizmetleri. İstanbul'da sağlık 1996;3:14-6.
  • 6) Bogomolova S, Tan PJ, Dunn SP, Bizjak-Mikic M. Understanding the factors that influence patient satisfaction with ambulance services. Health Mark Q. 2016 Apr-Jun;33(2):163-80.
  • 7) Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Derneği. Türkiye’de ve Dünya’da Çock Acil Tıp Hizmetleri: Mevcut Durum ve Öneriler. http://www.cayd.org.tr/gorseller/files/raporlar/TURKIYE_ve_DUNYA_COCUK_ACIL.pdf (Erişim Tarihi: 17.01.2018)
  • 8) Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği. TC Resmi Gazete 2009;27292.
  • 9) Benli AR, Koyuncu M, Cesur Ö, Karakaya E, Cüre R, Turan MK. Karabük ili 112 Acil Ambulans Hizmetleri Kullanımının Değerlendirilmesi. Journal of Clinical and Analytcal Medicine. 2014
  • 10) Duran A, Ocak T, Yorgun S, Koç D. 112 Ambulans Servisinde Çalışan Memnuniyeti. Abant Med J 2012;1(3):144-148
  • 11) T.C Sağlık bakanlığı TKHK. Acil triyaj eğitim rehberi https://www.tkhk.gov.tr/Dosyalar/10ef0b9b7dbc4f30b9f7fe0d2d190e20.doc
  • 12) Atilla ÖD, Oray D, Akın Ş, Acar K, Bilge A. Acil Servisten Bakış: Ambulansla Getirilen Hastalar ve Sevk Onamları. Türkiye acil tıp dergisi. 2010; 10(4): 175-18013) Heydari H, Kamran A, Zali ME, Novinmehr N, Safari M. Customers’ satisfaction about prehospital emergency medical services in Lorestan, Iran. 2017 Mart ;9(3): 3974-9

112 Acil Sağlık Hizmeti Çalışanlarının Çalışma Koşulları, Karşılaştıkları Sorunlar ve Çocuk Acil Servisi İle İlgili Beklenti ve Tutumlarının Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 3, 114 - 118, 15.11.2019
https://doi.org/10.17517/ksutfd.427435

Öz

Amaç: Düzce
ilinde görev yapan 112 Acil Sağlık Hizmeti çalışanlarının çalışma koşulları,
karşılaştıkları sorunlarıve Düzce Üniversitesi Hastanesi Çocuk Acil Servisi’ne
yapılan sevkler sırasında beklenti ve tutumlarını etkileyen faktörleri
belirlemek, olumsuzlukları saptamak ve bu olumsuzlukların giderilmesi için
yapılacak çalışmalara yönelik bilgi sağlamaktır.



Gereç
ve Yöntem: 
Çalışmaya
1 Mart 2017-1 Haziran 2017 tarihleri arasında Düzce 112 İl Ambulans Servisi
Başhekimliğinde aktif olarak sahada bulunan çalışan personel arasından anketi
doldurmayı kabul eden 115 kişi alındı. Hazırlanan anket formunu doldurmaları
istendi. Çocuk Acil Servisi ile ilgili beklenti ve tutumlarını etkileyen
faktörler ve sosyodemografik özellikler araştırıldı.



Bulgular: : Çalışmaya katılanların 51’i (%44,3) erkek, 64’ü
(%55,7) kadındır. Ankete katılan çalışanlara 112 personeline Çocuk Acil Servis
Personelinin tutumu sorgulandığında 70’inin (%60,8) uygun, 35’inin (%30,4) az
uygun ve 10’unun (%8,6) yetersiz bulduğu görüldü.



Sonuç: Çocuk
Acil Servisimizin hasta karşılama konusunda hızlı olduğu ve bununda 112 Acil
Servis Hizmetleri çalışanları tarafından Çocuk Acil Servisi Personeli tutumunun
uygunluk değerlendirmesinde büyük etki ettiği gözlemlendi. Bizim çalışmamızla
birlikte ülke genelinde 112 Acil Servis Hizmetleri çalışanlarının çalışma
koşullarını iyileştirmeye yönelik ulusal düzeyde geniş katılımlı çalışmalar
yapılabilir, elde edilen sonuçlara göre de ilgili mevzuatta düzenlemeler
yapılabilir.

Kaynakça

  • 1) Kıdak L, Keskinoğlu P, Sofuoğlu T, Ölmezoğlu Z. İzmir ilinde 112 acil ambulans hizmetlerinin kullanımının değerlendirilmesi. Genel Tıp Derg 2009;19(3):113-19.
  • 2) Temizkan RC, Engin MMN, Aslantaş M, Kılıçaslan Ö, Şengün Y, Kocabay K. Çocuk Acil Servisine Başvuran Hastaların Ebeveynlerinin Memnuniyetini Etkileyen Faktörler. 14. Çocuk Acil ve Yoğun Bakım Kongresi. 2017/Adana.
  • 3) Özşahin A, İnan F, Sofuoğlu T. Olay yeri değerlendirilmesi ve hasta nakli. In: Taviloğlu K, Ertekin C, Güloğlu R, editors. Travma ve resesütasyon kursu. İstanbul: Lodos Yayıncılık; 2006; 21-42.
  • 4) Kımaz S, Soysal S, Çımrın A, Günay T. 112 Acil Sağlık Hizmetleri‟nde görevli doktorların temel yaşam desteği, ileri kardiyak yaşam desteği ve doktorun adli sorumlulukları konularındaki bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi. Ulus Travma Acil Cerrahi Derg 2006; 12(1):59-67.
  • 5) Özşahin A, Kurtuluş A. Acil yardım ve kurtarma hizmetleri. İstanbul'da sağlık 1996;3:14-6.
  • 6) Bogomolova S, Tan PJ, Dunn SP, Bizjak-Mikic M. Understanding the factors that influence patient satisfaction with ambulance services. Health Mark Q. 2016 Apr-Jun;33(2):163-80.
  • 7) Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Derneği. Türkiye’de ve Dünya’da Çock Acil Tıp Hizmetleri: Mevcut Durum ve Öneriler. http://www.cayd.org.tr/gorseller/files/raporlar/TURKIYE_ve_DUNYA_COCUK_ACIL.pdf (Erişim Tarihi: 17.01.2018)
  • 8) Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği. TC Resmi Gazete 2009;27292.
  • 9) Benli AR, Koyuncu M, Cesur Ö, Karakaya E, Cüre R, Turan MK. Karabük ili 112 Acil Ambulans Hizmetleri Kullanımının Değerlendirilmesi. Journal of Clinical and Analytcal Medicine. 2014
  • 10) Duran A, Ocak T, Yorgun S, Koç D. 112 Ambulans Servisinde Çalışan Memnuniyeti. Abant Med J 2012;1(3):144-148
  • 11) T.C Sağlık bakanlığı TKHK. Acil triyaj eğitim rehberi https://www.tkhk.gov.tr/Dosyalar/10ef0b9b7dbc4f30b9f7fe0d2d190e20.doc
  • 12) Atilla ÖD, Oray D, Akın Ş, Acar K, Bilge A. Acil Servisten Bakış: Ambulansla Getirilen Hastalar ve Sevk Onamları. Türkiye acil tıp dergisi. 2010; 10(4): 175-18013) Heydari H, Kamran A, Zali ME, Novinmehr N, Safari M. Customers’ satisfaction about prehospital emergency medical services in Lorestan, Iran. 2017 Mart ;9(3): 3974-9
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ramazan Cahit Temizkan

Muhammet Mesut Nezir Engin

Nursel Büyük Bu kişi benim

Önder Kılıçaslan

Şengül Cangür

Murat Yıldız Bu kişi benim

Kenan Kocabay

Yayımlanma Tarihi 15 Kasım 2019
Gönderilme Tarihi 26 Mayıs 2018
Kabul Tarihi 28 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

AMA Temizkan RC, Engin MMN, Büyük N, Kılıçaslan Ö, Cangür Ş, Yıldız M, Kocabay K. 112 Acil Sağlık Hizmeti Çalışanlarının Çalışma Koşulları, Karşılaştıkları Sorunlar ve Çocuk Acil Servisi İle İlgili Beklenti ve Tutumlarının Değerlendirilmesi. KSÜ Tıp Fak Der. Kasım 2019;14(3):114-118. doi:10.17517/ksutfd.427435