Objective: The working conditions of 112 Emergency Health Service employees
who worked in Duzce province, the problems they encounter and the factors affecting
their expectations and attitudes during the referrals made to the Duzce University
Hospital Pediatric Emergency Department are determined, to determine the negativities
and to provide information about thework to be done to eliminate these negativities.
Methods: Between
March 1, 2017 and June 1, 2017, 115 employees were accepted to fillout the questionnaire
among staff working actively engaged in the Duzce 112 Provincial Ambulance
Service headquarters. They were asked to fillout the survey form. Factors affecting
the expectations and attitudes of the Pediatric Emergency Department and sociodemographic
characteristics were investigated.
Results: The
51 (44.3%) out of the participants were male and 64 (55.7%) were female. When asked
about the attitude of the pediatric emergency service personnel, 112 (60.8%)
were found as suitable, 35 (30.4%) less suitableand 10 (8.6%) not sufficient.
Conclusion: It was observed that our Pediatric Emergency Department was fast
in terms of patient reception and that 112 Emergency Service Staff had a great influence
on the evaluation of the suitability of the Pediatric Emergency Service staff.
Our study observations showed that, we can carryout wide-ranging activities at
the national level to improve the working conditions of 112 Emergency Service
Workers and regulations can be made in the relevant legislation.
112 Pediatric Emergency Depatment Expectation Attitude Working Conditions
Amaç: Düzce
ilinde görev yapan 112 Acil Sağlık Hizmeti çalışanlarının çalışma koşulları,
karşılaştıkları sorunlarıve Düzce Üniversitesi Hastanesi Çocuk Acil Servisi’ne
yapılan sevkler sırasında beklenti ve tutumlarını etkileyen faktörleri
belirlemek, olumsuzlukları saptamak ve bu olumsuzlukların giderilmesi için
yapılacak çalışmalara yönelik bilgi sağlamaktır.
Gereç
ve Yöntem: Çalışmaya
1 Mart 2017-1 Haziran 2017 tarihleri arasında Düzce 112 İl Ambulans Servisi
Başhekimliğinde aktif olarak sahada bulunan çalışan personel arasından anketi
doldurmayı kabul eden 115 kişi alındı. Hazırlanan anket formunu doldurmaları
istendi. Çocuk Acil Servisi ile ilgili beklenti ve tutumlarını etkileyen
faktörler ve sosyodemografik özellikler araştırıldı.
Bulgular: : Çalışmaya katılanların 51’i (%44,3) erkek, 64’ü
(%55,7) kadındır. Ankete katılan çalışanlara 112 personeline Çocuk Acil Servis
Personelinin tutumu sorgulandığında 70’inin (%60,8) uygun, 35’inin (%30,4) az
uygun ve 10’unun (%8,6) yetersiz bulduğu görüldü.
Sonuç: Çocuk
Acil Servisimizin hasta karşılama konusunda hızlı olduğu ve bununda 112 Acil
Servis Hizmetleri çalışanları tarafından Çocuk Acil Servisi Personeli tutumunun
uygunluk değerlendirmesinde büyük etki ettiği gözlemlendi. Bizim çalışmamızla
birlikte ülke genelinde 112 Acil Servis Hizmetleri çalışanlarının çalışma
koşullarını iyileştirmeye yönelik ulusal düzeyde geniş katılımlı çalışmalar
yapılabilir, elde edilen sonuçlara göre de ilgili mevzuatta düzenlemeler
yapılabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 28 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 3 |