BibTex RIS Cite

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE DİL BECERİLERİNE ETKİSİ

Year 2015, Issue: 35, 173 - 190, 30.09.2015

Abstract

Bu araştırma okul öncesi eğitiminin ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dil becerilerinin gelişimine olan etkisini çeşitli değişkenlere göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ilköğretim okullarının birinci sınıflarına 2010-2011 eğitim-öğretim yılında başlayan 205 çocuk oluşturmuştur. Çalışmanın verileri “Kişisel Bilgi Formu” ve “Okuma Yazma Becerileri Ölçekleri” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, Kruskal Wallis Testi ve Mann Whitney-U Testi ile değerlendirilmiştir.  Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin Türkçe dil becerileri üzerinde okul öncesi eğitim, anne ve baba öğrenim düzeylerinin istatistiksel olarak anlamlı bir fark yarattığını ancak; kardeş sayısı ve cinsiyet faktörlerinin dil becerileri üzerinde anlamlı bir fark yaratmadığını ortaya koymuştur

Year 2015, Issue: 35, 173 - 190, 30.09.2015

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Semra Erkan

Öğr.Gör.Zeynep Topcu Bilir

Publication Date September 30, 2015
Submission Date April 22, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 35

Cite

APA Erkan, S., & Topcu Bilir, Ö. (2015). OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE DİL BECERİLERİNE ETKİSİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(35), 173-190. https://doi.org/10.21764/efd.21475