BibTex RIS Cite

İşitme Engelliler Öğretmenleri ile Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Uzmanlarının İşitme Kayıplı Çocukların Eğitimi Hakkındaki Görüşleri

Year 2016, Issue: 40, 0 - 0, 27.12.2016

Abstract

Bu araştırmada işitme, konuşma, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışan işitme engelliler öğretmenleri ile odyoloji ve konuşma bozuklukları uzmanlarının, işitme kayıplı çocukların tanı, değerlendirme, eğitim süreçleri, eğitimlerinde ailelerin katılımına yönelik düzenlemelere ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel desende nitel araştırma yönteminde gerçekleştirilen bu araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Katılımcılar İzmir ilinde araştırmaya katılmaya gönüllü 5 işitme engelliler öğretmeni ve 3 odyoloji ve konuşma bozuklukları uzmanı(OKBU)’dır. İşitme kayıplı çocuklara özel eğitim ve rehabilitasyon desteği sunan işitme engelliler öğretmenleri ile odyoloji ve konuşma bozuklukları uzmanlarının görüşleri incelendiğinde ''İşitme engelli öğrencilerin tanı ve değerlendirme süreçlerine ilişkin görüşler, İletişim yaklaşımlarına ve uygulanan programa ilişkin görüşler, İzleme ve değerlendirmeye ilişkin görüşler, İşbirliğinin önemine ilişkin görüşler, yasal düzenlemelere ilişkin görüşler'' olmak üzere beş ana temada betimlenmiştir. Ana temalar, 11 alt temadan oluşmaktadır. Çalışma sonunda işitme kaybının erken dönemde tanılanması, okul öncesi ve diğer öğretim kademelerinde aileye eğitim desteğinin verilmesi, işaret dilinin öğretmenlere öğretilmesi gibi öneriler ortaya çıkmıştır. 

Year 2016, Issue: 40, 0 - 0, 27.12.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Pelin Piştav Akmeşe

Nilay Kayhan

Publication Date December 27, 2016
Submission Date September 23, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 40

Cite

APA Piştav Akmeşe, P., & Kayhan, N. (2016). İşitme Engelliler Öğretmenleri ile Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Uzmanlarının İşitme Kayıplı Çocukların Eğitimi Hakkındaki Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40).