BibTex RIS Kaynak Göster

İşitme Engelliler Öğretmenleri ile Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Uzmanlarının İşitme Kayıplı Çocukların Eğitimi Hakkındaki Görüşleri

Yıl 2016, Sayı: 40, 0 - 0, 27.12.2016

Öz

Bu araştırmada işitme, konuşma, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışan işitme engelliler öğretmenleri ile odyoloji ve konuşma bozuklukları uzmanlarının, işitme kayıplı çocukların tanı, değerlendirme, eğitim süreçleri, eğitimlerinde ailelerin katılımına yönelik düzenlemelere ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel desende nitel araştırma yönteminde gerçekleştirilen bu araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Katılımcılar İzmir ilinde araştırmaya katılmaya gönüllü 5 işitme engelliler öğretmeni ve 3 odyoloji ve konuşma bozuklukları uzmanı(OKBU)’dır. İşitme kayıplı çocuklara özel eğitim ve rehabilitasyon desteği sunan işitme engelliler öğretmenleri ile odyoloji ve konuşma bozuklukları uzmanlarının görüşleri incelendiğinde ''İşitme engelli öğrencilerin tanı ve değerlendirme süreçlerine ilişkin görüşler, İletişim yaklaşımlarına ve uygulanan programa ilişkin görüşler, İzleme ve değerlendirmeye ilişkin görüşler, İşbirliğinin önemine ilişkin görüşler, yasal düzenlemelere ilişkin görüşler'' olmak üzere beş ana temada betimlenmiştir. Ana temalar, 11 alt temadan oluşmaktadır. Çalışma sonunda işitme kaybının erken dönemde tanılanması, okul öncesi ve diğer öğretim kademelerinde aileye eğitim desteğinin verilmesi, işaret dilinin öğretmenlere öğretilmesi gibi öneriler ortaya çıkmıştır. 

Yıl 2016, Sayı: 40, 0 - 0, 27.12.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pelin Piştav Akmeşe

Nilay Kayhan

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 23 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Piştav Akmeşe, P., & Kayhan, N. (2016). İşitme Engelliler Öğretmenleri ile Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Uzmanlarının İşitme Kayıplı Çocukların Eğitimi Hakkındaki Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40).