Özet: Bu araştırmanın amacı özel ve resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve sınıf yönetim becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini özel ve resmi okullarda görev yapan toplam 321 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak “Maslach Tükenmişlik Envanteri” ve “Sınıf Yönetimi Becerisini Değerlendirme Ölçeği”, kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemlerinden frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, T-testi, Tek faktörlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Pearson Moments çift yönlü korelâsyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada özel okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin orta ve sınıf yönetim becerilerinin ise yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve sınıf yönetim becerilerinin yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada özel okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği; mesleki kıdeme göre ise anlamlı bir farklılık gösterdiği; sınıf yönetimi becerilerinin ise cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve sınıf yönetimi becerilerinin cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ayrıca hem özel hem de resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve sınıf yönetim becerileri arasında bir ilişki olmadığı sonucuna da ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | September 2, 2023 |
Publication Date | May 3, 2021 |
Submission Date | June 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 58 |