Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerileri ve matematik tutumlarının matematik başarıları üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Problem çözme becerisi ve matematik tutumunun matematik başarısı üzerindeki doğrudan ve dolaylı etkilerin hesaplanması da araştırılan bir diğer konudur. Çalışma nicel yöntemli, tarama modeliyle tasarlanmıştır. Araştırma, Türkiye’nin Akdeniz Bölgesinde bulunan bir ildeki ortaokullar arasından basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilmiş 2019-2020 bahar döneminde öğrenim gören 482 (252 kız ve 230 erkek) ortaokul öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak ortaokul öğrencilerine “Kişisel Bilgi Formu”, “Problem Çözme Becerisine Yönelik Algı Ölçeği” ve “Matematik Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analizinde korelasyon ve yol analizi yöntemleri kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerileri ve matematik tutumları ile matematik başarısı arasında pozitif yönde anlamlı bir etki belirlenmiştir. Ayrıca, problem çözme becerisinin, matematik tutumu ve matematik başarısını doğrudan ve dolaylı bir şekilde etkilediği belirlenmiştir. Çalışmada elde edilen bulgular çerçevesinde ileride bu alanda çalışacak araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
In this study, it is aimed to investigate the effect of problem solving skills and mathematics attitudes on mathematics achievement of secondary school students. Calculation of the direct and indirect effects of problem solving skills and mathematics attitude on mathematics achievement is another subject of research. The study was designed with a quantitative method, survey method. Research, located on Turkey's Mediterranean Coast from secondary schools in the province chosen by simple random sampling 2019-2020 spring semester studying 482 (252 girls and 230 boys) was carried out by secondary school students. “Personal Information Form”, “Perception Scale for Problem Solving Skills” and “Mathematics Attitude Scale” were applied to secondary school students as data collection tools. Correlation and path analysis methods were used in the analysis of the data. As a result of the data analysis, a significant positive effect was determined between the problem solving skills and mathematics attitudes of the secondary school students and the mathematics achievement averages. In addition, it was determined that problem solving skill directly and indirectly affected math attitude and mathematics achievement. Within the framework of the findings obtained in the study, suggestions were made to the researchers who will work in this field in the future.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2022 |
Submission Date | October 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 62 |