Öz: Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin zekâ oyunlarına yönelik tutumlarını, zekâ oyunlarını bilme düzeylerini, kullanım sıklıklarını tespit etmek ve demografik verilere dayalı olarak incelemektir. Araştırmanın örneklemini, 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında Diyarbakır ilinde görev yapan kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi ile seçilen 282 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler amaca uygun bir biçimde “Kişisel Bilgi Formu”, “Zekâ Oyunlarına Yönelik Tutum Ölçeği”, “Zekâ Oyunları Bilgi Düzeyi Dereceli Puanlama Anahtarı” ve “Zekâ Oyunları Kullanım Sıklığı Dereceli Puanlama Anahtarı” olmak üzere dört veri toplama aracı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Veriler analiz edilirken “yüzde”, “frekans” ve “aritmetik ortalama” kullanılmıştır. Değişkenlere göre analiz yapılırken Bağımsız Gruplar T- Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda sınıf öğretmenlerinin zekâ oyunlarına yönelik olumlu tutum içeren maddelere kesinlikle katıldıkları, olumsuz tutum içeren maddelere kesinlikle katılmadıkları davranışssal öge içeren maddelere katıldıkları ya da kararsız oldukları görülmüştür. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin demografik verilere göre tutumları incelendiğinde cinsiyete ve öğrenim durumuna göre zekâ oyunları yönelik tutumlarda anlamlı farklılık bulunamamıştır. Sınıf öğretmenlerinin mesleki kıdem ve zekâ oyunları üzerine eğitim alma bakımından tutumları incelendiğinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin zekâ oyunlarını bilme düzeyleri ve kullanım sıklığı düzeyleri incelendiğinde zekâ oyunu bazında sonuçlara ulaşılmıştır.
Abstract: The aim of this study is to determine the attitudes of classroom teachers towards intelligence games, their level of knowledge of intelligence games, their frequency of use, and to examine them based on demographic data. The sample of the study consists of 282 classroom teachers working in Diyarbakır province in the 2022-2023 academic year, selected by convenience sampling method. The data were collected with four data collection tools: "Personal Information Form", "Attitude Scale towards Intelligence Games", "Intelligence Games Knowledge Level Rubric" and "Frequency of Intelligence Games Use Rubric". The data obtained were analyzed using the statistical package program. While analyzing the data, "percentage", "frequency," and "arithmetic mean" were used. Independent Groups T-Test and One-Way Analysis of Variance were used to analyze the variables. As a result of the findings, it was seen that classroom teachers strongly agreed with the items containing positive attitudes towards intelligence games, strongly disagreed with the items containing negative attitudes, and agreed or were undecided with the items containing behavioral elements. In addition, when the attitudes of classroom teachers were examined according to demographic data, no significant difference was found in attitudes towards intelligence games according to gender or educational status. Significant differences were found when the attitudes of classroom teachers were examined in terms of professional seniority and receiving training on intelligence games. When the levels of classroom teachers' knowledge of intelligence games and frequency of use were examined, results were obtained on the basis of intelligence games.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Basic Training (Other) |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2024 |
Submission Date | August 10, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 71 |