BibTex RIS Cite

Teachers’ Opinions on the New Elementary Education Curriculum

Year 2009, Volume: 30 Issue: 30, 47 - 63, 11.10.2013

Abstract

In this research, teachers’ points of views on the new primary curriculum were determined. A total number of 233 teachers from the European side of İstanbul - 4 of whom are working in State Schools and 6 in Private - have made up the sampling. The results obtained from the teachers’ opinions are stated below: a) The modifications subject to new primary

curriculum are on the whole, regarded as positive. b) The new curriculum are perceived to contribute students’ cognitive, socio-emotional, and literacy progress. c) The formation and conception of “measurement and evaluation” of the new program is also valued positively. d) The majority of the teachers see themselves satisfactory on putting the new program into practice. e) It is a dominant conception that the number and quality of the in service trainings are not quite adequate. f) The Internet and interaction with other colleagues are benefited for teachers’ self development. g) The major problem of practicing the new program is thought to be timing and congested classrooms.
Key words: Constructivism, education curriculum, elementary education curriculum

References

  • Güven, S. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Ders Programlarının Uygulanmasına İlişkin Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 177, 224-236
  • Karadağ, E., Deniz, S., Korkmaz, T. ve Deniz, G. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı: Sınıf öğretmenleri görüşleri kapsamında bir araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXI (2), 383-402.

YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Year 2009, Volume: 30 Issue: 30, 47 - 63, 11.10.2013

Abstract

Bu araştırmada, öğretmenlerin yeni ilköğretim programı ile ilgili görüşleri
belirlenmeye çalışılmıştır. İstanbul ili Anadolu yakasındaki 4 resmi, 6 özel ilköğretim
okulunda görev yapan toplam 233 öğretmen örneklemi oluşturmuştur. Öğretmenlerin
görüşleri doğrultusunda elde edilen sonuçlar şunlardır: (a) Yeni ilköğretim programı
ile gündeme gelen değişiklikler genel olarak olumlu olarak algılanmaktadır. (b) Yeni
programın, öğrencilerin bilişsel, sosyal-duygusal, okuma-yazma alanlarında gelişimine
katkılar sağladığı düşünülmektedir. (c) Yeni programın ölçme-değerlendirme kurgusu
ve anlayışı olumlu olarak değerlendirilmiştir. (d) Öğretmenlerin önemli bir bölümü yeni
program uygulamaları ile ilgili olarak kendilerini yeterli bulmaktadırlar. (e) Yeni programla
ilgili katıldıkları hizmet içi eğitimin nicelik ve nitelik olarak çok yeterli olmadığı görüşü
hakimdir. (f) Kendilerini geliştirmek için daha çok meslektaşlarla konuşma ve internetten
yararlanma esastır. (g) Yeni programın uygulanması ile ilgili en önemli sorunun zaman
sorunu ve sınıfların kalabalıklığı olduğu düşünülmektedir.

References

  • Güven, S. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Ders Programlarının Uygulanmasına İlişkin Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 177, 224-236
  • Karadağ, E., Deniz, S., Korkmaz, T. ve Deniz, G. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı: Sınıf öğretmenleri görüşleri kapsamında bir araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXI (2), 383-402.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language en.
Journal Section Articles
Authors

Oktay Aydın This is me

Zehra Kılıç Özmen This is me

Publication Date October 11, 2013
Published in Issue Year 2009 Volume: 30 Issue: 30

Cite

APA Aydın, O., & Kılıç Özmen, Z. (2013). YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 30(30), 47-63.