This research is carried out for the purpose of determining violence perception and motivation level for administrators, teachers and students in offi cial primary schools;
evaluating the relationship between school violence and motivation. Under the scope of this research, concepts of violence and motivation in educational institution are examined and application works related to the subject is executed. The administrators, (n.56), teachers (n:249) and students (n:329) in the offi cial primary schools from the districts of Kartal, Pendik, Samandıra, Sancaktepe, Sultanbeyli, Maltepe, Bağcılar, Kadıköy, Üsküdar in İstanbul, formed the sample of this research. The data for the study obtained via three different scales. The fi rst is School Violence perception Scale which is used to determine the violence level at school according to school managers, teachers and students perceptions. The second is Motivation Level Scale for students at school. The third scale is
used for motivation level of school managers, teachers. As a result of the difference tests, while the signifi cant difference is found statistically (p<0,05) among the sub groups of
some demographic variables as sex and class stage, no difference was noticed statistically in some other groups which as age, educational level, marital status. The results of the
research have indicated that there is a negative correlation between school violence and motivation at schools.
Key words: Violence, school violence, motivation
Bu araştırma, resmi ilköğretim okullarındaki yöneticilerin, öğretmenlerin ve öğrencilerin okul içi şiddet algıları ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma kapsamında “şiddet” ve “motivasyon” kavramları ele alınmış, eğitim kurumlarında şiddet ve motivasyon ile ilgili olarak yapılmış araştırmalar incelenmiş ve konuya ilişkin bir uygulama çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini İstanbul İli Anadolu Bölgesindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan yönetici, öğretmen ve öğrenciler oluşturmuştur. Örneklem yansız olarak seçilmiştir. Örneklem grubu, İstanbul İlinin Kartal, Pendik, Samandıra, Sancaktepe, Sultanbeyli, Maltepe, Çekmeköy, Kadıköy, Üsküdar ilçesindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 35 resmi ilköğretim okulunda görev yapan 56 yönetici, 249 öğretmen ve 330 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri üç farklı ölçek aracılığıyla elde edilmiştir. Birincisi okuldaki şiddet düzeyini okul yöneticisi, öğretmen ve öğrenci algılarına göre belirlemek için kullanılan “okul içi şiddet algısı” ölçeğidir. İkincisi öğrencilerin motivasyon düzeyini belirlemek için kullanılan “okul motivasyonunu değerlendirme” ölçeğidir. Üçüncü ölçek yönetici ve öğretmenlerin motivasyon düzeyini belirlemek için kullanılmıştır. Yapılan fark testleri sonucunda cinsiyet ve kademe gibi bazı demografi k değişkenlere ait alt gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık (p<0,05) tespit edilirken,yaş, medeni durum, eğitim düzeyi gibi bazılarında ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptanmamıştır. Son olarak yönetici, öğretmen ve öğrencilerin şiddet algıları ile motivasyon düzeyleri arasında yüksek düzeyde negatif yönde ilişki tespit edilmiştir. Yani şiddet algısı arttıkça motivasyon düzeyinin azaldığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | en. |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 35 Sayı: 35 |