Th e goal of this study is to identify attitudes towards concept maps and concept mapping
skills of junior and senior year students in 2011-2012 academic year Necmettin
Erbakan University, Ahmet Keleşoglu Faculty of Education, Department of Science
Education with respect to diff erent variables. For determining pre-service teachers’ attitude
towards concept maps, 5 point likert “Concept Map Attitude Scale” was used. For
evaluating their concept mapping skills, without any restriction, they were requested
to compose a concept map about the issue that they know best about science. Concept
maps were evaluated according to a rubric. Data that obtained from attitude scale and
charts data, were analyzed with quantitative methods. According to these results with
gender aspect, attitudes towards the concept map show meaningful diff erence for girls;
skills results were in men’s favour but insignifi cant. In respect to class level, attitude of
junior students and skills of senior students show meaningful diff erence. In point of
effi cacy perception, pre-service teachers who have enough knowledge about drawing
concept map, both attitudes and skills, show signifi cant diff erence.
Keywords: Concept maps, attitude, making skills
Bu çalışma, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet
Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi ABD’de öğrenim gören 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin kavram haritalarına yönelik tutumlarının ve kavram haritası hazırlayabilme
becerilerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Öğretmen
adaylarının kavram haritalarına yönelik tutumlarını belirleyebilmek için 5’li likert
tipi “Kavram Haritası Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Kavram haritası hazırlayabilme
becerilerini değerlendirmek üzere herhangi bir sınırlama getirilmeden onlardan en iyi
bildikleri fen konusuna ilişkin bir kavram haritası hazırlamaları istenmiştir. Haritalar
rubrikler kullanılarak değerlendirilmiştir. Tutum ölçeği ve çizilen haritalardan elde
edilen veriler nicel olarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda cinsiyet değişkenine
göre, kavram haritasına yönelik tutumlarda kızlar lehine anlamlı bir farklılık görülürken;
beceri düzeylerinde erkekler lehine, anlamlı olmayan bir farklılık tespit edilmiştir.
Sınıf düzeyine göre, 3. sınıfların kavram haritasına yönelik tutumlarında; 4. sınıfların
ise becerilerinde diğer sınıflara göre anlamlı düzeyde farklılıklar görülmüştür. Yeterlik
inancına göre, yeterli bilgi aldığını düşünen öğretmen adaylarının kavram haritalarına
yönelik hem tutumlarında hem de becerilerinde yeterli bilgiye sahip olmadığını düşünenlere göre anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.
Birincil Dil | en. |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 38 Sayı: 38 |