BibTex RIS Kaynak Göster

The Opinions of Administrators in Provincial Directorates of Education on Changes in Turkish Education System

Yıl 2014, Cilt: 39 Sayı: 39, 85 - 95, 06.01.2015

Öz

This study aims to investigate how administrators in provincial directores of education perceive the recent changes in Turkish education system. The participants of the study consist of 5 administrators that work in the provincial directorates of education in two provinces in Central Anatolia within the 2012-2013 academic year. Descriptive analysis is conducted to analyze the data. Seven conceptual categories have been created using the responses of the participants. The study results show that participants have a positive approach towards change. Results also show that participants consider that changes lack planning. Participants also indicate that the recent changes in education system brought about different problematic issues.

Keywords: Change, planning change, change in education system, structure of Ministry of National Education

Kaynakça

  • Aktan, C. (1998). Toplumsal dönüşüm ve Türkiye. İstanbul: Milliyet.
  • Argon, T. & Özçelik N. (2008) İlköğretim okulu yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlilikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 70-89.
  • Aydoğan, İ. (2007). Değişim süreci ve okul personeli. Girne Amerikan Üniversitesi Journal of Social & Applied Sciences, 3(5), 13-24.
  • Bloodgood, J. M. & Morrow, J. L. (2003). Strategic organizational change: Exploring the roles of environmental structure, internal conscious awareness and knowledge. Journal of Management Studies, 40(7).
  • East, N. (2011). Implementing an effective change management strategy. Ark Group
  • Erdoğan, İ. (2002). Eğitimde değişim yönetimi. Ankara: PegemA.
  • Eren, E. (2001). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. İstanbul: Beta.
  • Gustafson, J. & Widerlund, M. (2010). Strategy and change management: A case study of Akademiska Hus Väst (Master of science thesis). Chalmers University of Technology, Göteborg
  • Özdemir, S. (2000). Eğitimde örgütsel yenileşme. Ankara: PegemA.
  • Saylı, H. & Tüfekçi, A. (2008). Başarılı bir örgütsel değişimin gerçekleştirilmesinde dönüştürücü liderliğin rolü. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30, 193-210.
  • Töremen, F. (2002). Eğitim örgütlerinde değişimin engel ve nedenleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 185-202.
  • Vardar, A. (2001). Yeniden yapılanma stratejileri. İstanbul: Kariyer.
  • Victorian Quality Council. (2006). Successfully implementing change. VQC.

İl milli eğitim müdürlüklerinde görev yapan yöneticilerin Türk eğitim sisteminde yapılan değişikliklere ilişkin görüşleri

Yıl 2014, Cilt: 39 Sayı: 39, 85 - 95, 06.01.2015

Öz

Bu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı taşra teşkilatında görevli il milli eğitim müdürlüklerinde görev
yapan yöneticilerin eğitim sistemimizde son yapılan değişikliklere ilişkin görüşlerini belirlemeyi
amaçlamaktadır. Katılımcılar, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında İç Anadolu Bölgesi’nden
seçilen iki ilde il milli eğitim müdürlüklerinde görev yapan beş yöneticiden oluşmuştur.
Katılımcılardan görüşme yoluyla elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz
edilmiştir. Araştırmada, katılımcıların verdikleri cevaplar doğrultusunda yedi kavramsal kategori
oluşturulmuştur. Araştırma bulgularına göre, katılımcıların değişime karşı olumlu bir yaklaşıma
sahip oldukları, ancak eğitim sistemimizde yapılan son değişiklikleri ani ve plansız olarak
yorumladıkları ortaya çıkmıştır. Katılımcılar yapılan değişikliklerin bir takım farklı sorunları da
beraberinde getirdiğini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Aktan, C. (1998). Toplumsal dönüşüm ve Türkiye. İstanbul: Milliyet.
  • Argon, T. & Özçelik N. (2008) İlköğretim okulu yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlilikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 70-89.
  • Aydoğan, İ. (2007). Değişim süreci ve okul personeli. Girne Amerikan Üniversitesi Journal of Social & Applied Sciences, 3(5), 13-24.
  • Bloodgood, J. M. & Morrow, J. L. (2003). Strategic organizational change: Exploring the roles of environmental structure, internal conscious awareness and knowledge. Journal of Management Studies, 40(7).
  • East, N. (2011). Implementing an effective change management strategy. Ark Group
  • Erdoğan, İ. (2002). Eğitimde değişim yönetimi. Ankara: PegemA.
  • Eren, E. (2001). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. İstanbul: Beta.
  • Gustafson, J. & Widerlund, M. (2010). Strategy and change management: A case study of Akademiska Hus Väst (Master of science thesis). Chalmers University of Technology, Göteborg
  • Özdemir, S. (2000). Eğitimde örgütsel yenileşme. Ankara: PegemA.
  • Saylı, H. & Tüfekçi, A. (2008). Başarılı bir örgütsel değişimin gerçekleştirilmesinde dönüştürücü liderliğin rolü. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30, 193-210.
  • Töremen, F. (2002). Eğitim örgütlerinde değişimin engel ve nedenleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 185-202.
  • Vardar, A. (2001). Yeniden yapılanma stratejileri. İstanbul: Kariyer.
  • Victorian Quality Council. (2006). Successfully implementing change. VQC.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nezahat Güçlü Bu kişi benim

Gülşen Yılmaz Bu kişi benim

Eray Demirçelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 39 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Güçlü, N., Yılmaz, G., & Demirçelik, E. (2015). İl milli eğitim müdürlüklerinde görev yapan yöneticilerin Türk eğitim sisteminde yapılan değişikliklere ilişkin görüşleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 39(39), 85-95.