The aim of this research is to identify problems of the Turkish teacher candidates on consituting text. The research is descriptive scanning model. Population of the study composed of 120 students in 4th grade from Hatay Mustafa Kemal University Faculty of Education Turkish Education Department in 2014-2015 academic year. The sample of the study composed of 102 students who participated in study. Two separate data collection tool has been developed by researchers in the study. These are "Writing Problem Inventory" and "Writing Form". Based on the results of the research, it is seen that "Not making grammatically corrrect sentences" (92.16%), "Not writing words in accordance with the spelling rules" (83.33%), "Failuring to provide appropriate transitions between sentences in paragraph" (81.37%) and "Using incorrect or missing punctuation in the sentence" (79.41%) are the frequently encountered problems in the texts. It was obtained that “Not writing letters properly, correctly and legibly” (%6,86), "Not starting paragraphs clearly inside from the other lines" (4.90%) and "Not making development paragraph/paragraphs" (4,90%) were the least common problems in the texts
Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının metin oluşturmadaki sorunlarını belirlemektir. Araştırma, betimsel tarama modelindedir. Çalışmanın evrenini, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi 2014-2015 eğitim-öğretim yılı Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü 4. sınıfta öğrenim gören 120 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise araştırmaya katılan 102 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada araştırmacılar tarafından iki ayrı veri toplama aracı geliştirilmiştir. Bunlar, “Yazılı Anlatım Sorun Envanteri” ve “Yazma Formu”dur. Araştırmanın sonuçlarına göre metinlerde sıklıkla rastlanan sorunların, “Dil bilgisi kurallarına uygun cümleler kurulmaması” (%92,16), “Kelimelerin yazım kurallarına uygun yazılmaması”(%83,33), “Paragrafta cümleler arasında uygun geçişler sağlanmaması” (%81,37) ve “Cümlelerde noktalama işaretlerini yanlış veya eksik kullanılması” (%79,41) olduğu görülmektedir. En az rastlanan sorunların ise, “Harflerin biçimce düzgün, doğru ve okunaklı yazılmaması” (%6,86),“Paragrafların, diğer satırlara göre belirgin şekilde içeriden başlatılmaması” (%4,90) ve “Gelişme paragrafı/paragrafları yapılmaması” olduğu belirlenmiştir (%4,90).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.