Bu
çalışmada, üç boyutlu sanal ortamlardan biri olan Second Life ortamında beş
aşamalı modelin uygulanması ve etkililiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu
amaca ulaşmak için; kullanıcılara oryantasyon eğitimi verilmiş, eğitsel amaçlı
bir çalışma ortamı hazırlanması sağlanmış, hazırlanan ortamda eğitim-öğretim
aktiviteleri yapılarak katılımcıların ortamdaki deneyimleri hakkında görüşleri
alınmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması
benimsenmiştir. Günlük, görüşme ve gözlem araçları kullanılarak toplanan
veriler, beş aşamalı modelin aşamalarına göre analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma
grubunu 2010-2011 akademik yılı bahar döneminde Balıkesir Üniversitesi,
Necatibey Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü ikinci sınıf öğrencilerinden araştırma
için gerekli koşulları sağlayan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 19 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında günlük ve görüşme ile elde edilen veriler
içerik analizi ile çözümlenmiştir. İçerik analizinden elde edilen veriler,
gözlem verileri ile desteklenmiştir. Katılımcıların ortamı etkin bir şekilde
kullanabildiği, ortamı benimsediği, ortamda sosyalleştikleri, etkili ve rahat
bir şekilde kendilerini ifade edebildikleri, bilgi paylaşımları ile yapılan
çalışmalarla ürünler ortaya koydukları elde edilen sonuçlar arasındadır.
Ayrıca, katılımcıların öğrendikleri bilgileri yapılandırdıkları ve ortamdaki
faaliyetlerini gerçek yaşantılarıyla ilişkilendirdikleri, dolayısıyla, beş
aşamalı modelin tüm basamaklarını başarılı bir şekilde gerçekleştirdikleri sonucuna
ulaşılmıştır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 1 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.