Bu araştırma, öğretmenlerin eğitim programı tasarım tercihlerini bazı değişkenler açısından incelemeyi
amaçlamaktadır. Araştırma 2015- 2016 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde Hatay
ilinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın
örneklemi ise ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 292 öğretmenden
oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama
aracı olarak Baş (2013) tarafından
geliştirilen; “Eğitim Programı Tasarım Yaklaşımı Tercih Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek 30
madde ve 3 faktörden oluşmaktadır. Bu faktörler konu merkezli tasarım,
sorun merkezli tasarım ve öğrenci merkezli tasarım şeklindedir. Veri çözümlemede aritmetik ortalama ( ) parametrik
testlerden bağımsız örneklem t- testi ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır.
Araştırma bulgularına göre; öğretmenlerin eğitim programı tasarımı tercihlerinin
öğrenci ve sorun merkezli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen görüşlerinin
cinsiyet, eğitim durumu, görev yapılan okul kademesi değişkenine göre
farklılaşmadığı; mesleki kıdem değişkenine göre ise anlamlı düzeyde
farklılaştığı tespit edilmiştir. 20 yıl
ve üzeri mesleki kıdeme sahip öğretmenlere hizmet içi eğitim kursları düzenlenerek
öğrenci ve sorun merkezli program tasarımının etkili bir öğrenme sürecindeki
rolüne yönelik farkındalık kazandırılabilir.
Eğitim programı program tasarımı program tasarım yaklaşımları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.