Bu
araştırmada, sınıf ve okul öncesi öğretmenliği öğretmen adaylarının çokkültürlü
eğitime yönelik tutumları ile kültürlerarası duyarlılıkları arasındaki
ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarının
öğrenim gördükleri anabilim dalı ve büyüdükleri yerleşim yeri değişkenlerine
göre çokkültürlü eğitime yönelik tutumları ve kültürlerarası duyarlılıklarında
farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmada durum saptamaya yönelik
genel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu Uludağ Üniversitesi Eğitim
Fakültesine devam eden 110 sınıf ve 103 okul öncesi öğretmenliği öğretmen adaylarından
oluşmaktadır. Araştırmada kişisel bilgi formu, Çok Kültürlü Eğitime Yönelik
Tutum Ölçeği ve Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının
çok kültürlü eğitime yönelik tutumlarını ve kültürlerarası duyarlılık
düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılan Kolmogorov-Smirnov normallik testi
sonucunda dağılımın normal olmadığı saptanmıştır. Bu nedenle Kruskall Wallis-H
(KWH) ve Mann Whitney U (U) testleri uygulanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının
çokkültürlü eğitime yönelik tutumları ile kültürlerarası duyarlılıkları
arasındaki ilişki korelasyon analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda sınıf ve okul öncesi
öğretmenliği öğretmen adaylarının çok kültürlü eğitime yönelik tutumları ile kültürlerarası
duyarlılık düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit
edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının çok kültürlü eğitime yönelik tutumları
ve kültürlerarası duyarlılık düzeylerinin öğrenim gördükleri anabilim dalına ve
büyüdükleri yerleşim yerine göre anlamlı bir farklılığa yol açmadığı tespit
edilmiştir.
Çokkültürlü eğitim, kültürlerarası duyarlılık, sınıf öğretmenliği programı, okul öncesi öğretmenliği programı, öğretmen adayları