Bu araştırmanın temel amacı, hayat bilgisidersinde yaratıcı
drama yöntemi kullanılmasının
öğrencilerin başarılarına, öğrendiklerinin kalıcı olmasına ve bu şekilde
işlenen derslere yöneliköğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Nitel ve nicel
veri toplama yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma metodolojisine
dayalı bu araştırmanın örneklemini, rastgele olarak deney ve kontrol grubu
seçilen 3. sınıf öğrenci şubeleri oluşturmaktadır. Bu şubelerin ön-test
sonuçları ve hayat bilgisiders notları
arasında anlamlı bir fark bulunmamaktadır.
Gruplara toplam 16 saat olan eğitim verilmiş olup, bu eğitim deney
grubundaki öğrencilere yaratıcı drama yöntemiyle, kontrol grubundaki
öğrencilere ise İlkokul hayat bilgisi 3. sınıf ders kitabında yer alan yöntem
ve teknikler doğrultusunda (soru-cevap, tartışma) uygulanmıştır. On altı saatlik uygulama
sonrasında nicel veri toplamak amacıyla, gruplara son-test ve altı ay sonra
kalıcılık testi uygulanmış, grupların başarıları arasında anlamlı fark olup olmadığına
bakılmıştır. Ayrıca deney grubundaki öğrencilerin yaratıcı drama ile işlenen
derslere yönelik görüşlerini öğrenebilmek amacıyla, açık uçlu anket uygulanmış
ve bu gruptaki öğrenciler arasından seçilen altı kişiyle görüşme yapılmıştır.
Elde edilen bulgulardaki son-test ve kalıcılık testleri sonuçlarında deney
grubu lehine anlamlı fark olduğu, deney grubundaki öğrencilerin uygulama
sonrasındaki başarılarının kontrol grubundaki öğrencilerin başarılarından
yüksek olduğu ve deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundakilere göre
öğrendikleri bilgilerin daha kalıcı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca deney
grubundaki öğrencilerin derslere yönelik görüşlerinin olumlu olduğu, yaratıcı
dramayı sevdikleri ve bu şekilde işlenen dersleri daha iyi anladıkları ortaya
konulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 14 Issue: 1 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.