BibTex RIS Cite

ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MOTİVASYONLARI VE DUYGUSAL ZEKALARI İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Year 2013, Volume: 43 Issue: 197, 51 - 63, 01.01.2013

Abstract

Akademik başarı ile bazı psikolojik değişkenler arasında ilişki vardır.
Bu çalışmada psikolojik değişkenlerden motivasyon ve duygusal zeka ile akademik
başarı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırma grubu, Trabzon ilindeki
farklı okullarda öğrenim gören 407 (Kız: 171, Erkek: 236) ortaöğretim öğrencisinden
oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında Bilgi Toplama Formu,
Akademik Motivasyon ve Duygusal Zeka ölçekleri kullanılmıştır. Veri analizleri,
çoklu doğrusal regresyon analizi, bağımsız t testi ve ANOVA teknikleri kullanılarak
yapılmıştır. Araştırma sonuçları, duygusal zekanın ve motivasyonun
ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarılarını anlamlı düzeyde açıkladığını
göstermiştir. Kız öğrencilerin duygusal zeka ve akademik başarı puanlarının
erkek öğrencilerin puanlarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır.
Sınıf düzeyi arttıkça motivasyon ve akademik başarı puanlarının düştüğü gözlenmiştir.
Öğrencilerin akademik başarı puanlarının okudukları okul türlerine
bağlı olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlardan
bir kısmının literatür bulguları ile benzer bir kısmının ise farklı olduğu
görülmüştür.

Year 2013, Volume: 43 Issue: 197, 51 - 63, 01.01.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA66YR63YT
Journal Section Research Article
Authors

Sevda Seyis This is me

Hikmet Yazıcı This is me

Fatma Altun This is me

Publication Date January 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 43 Issue: 197

Cite

APA Seyis, S., Yazıcı, H., & Altun, F. (2013). ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MOTİVASYONLARI VE DUYGUSAL ZEKALARI İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Milli Eğitim Dergisi, 43(197), 51-63.