BibTex RIS Cite

ARMONİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Year 2011, Volume: 41 Issue: 190, 7 - 24, 01.05.2011

Abstract

Bu çalışmanın amacı armoni dersine yönelik tutum ölçeği geliştirmektir. Ölçeğin ilk hali 40 madde olarak geliştirilmiş olup 3 boyuttan oluşmaktadır:Bunlar; armoni dersinin faydaları, armoni dersi ile ilgili sıkıntılar ve armoni dersini sevmek olarak belirlenmiştir. Çalışmaya üç farklı üniversiteden 278 öğrenci katılmıştır. Faktör analizi sonucunda ölçekteki madde sayısı 40’dan 22’edüşmüştür. Ölçeğin son halinin güvenirliği 0.86 olarak bulunmuştur

DEVELOPMENT OF AN ATTITUDE SCALE FOR HARMONY CLASSES

Year 2011, Volume: 41 Issue: 190, 7 - 24, 01.05.2011

Abstract

The main purpose of this study is to develop and validate an attitude
scale for harmony classes. First version of the scale was devised to be formed by
40 elements and 3 dimensions. These are written below successively: usefulness
of harmony classes, problems associated with them, and liking of the classes.
Participants were 278 students enrolled in three universities. The number of
questions in the survey reduced from 40 to 22 as a result of factor analysis. The
final scale consisted of 22 questions with a cronbach alpha of .86.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA43BT52YF
Journal Section Research Article
Authors

Deniz Beste Çevik This is me

Publication Date May 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 41 Issue: 190

Cite

APA Çevik, D. B. (2011). ARMONİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 41(190), 7-24.