BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM I. KADEME FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDEKİ ÖLÇME-DEĞERLENDİRMEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ*

Year 2010, Volume: 40 Issue: 185, 175 - 192, 01.01.2010

Abstract

Araştırmada sınıf öğretmenlerinin ilköğretim I. kademe Fen ve
Teknoloji dersindeki ölçme-değerlendirmeye ilişkin görüşlerini değerlendirmek
amaçlanmıştır. Bu araştırma betimsel nitelikte olup tarama modelleri kullanılmıştır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen
anket formu kullanılmıştır. Anket geliştirme sürecinde alanda yapılmış çalışmalar
incelenmiş ve konu ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. İncelemeler doğ-
rultusunda ölçme aracının taslağı hazırlanmış ve hazırlanan taslak alan uzmanlarının
görüşlerine sunularak kapsam geçerliği sorgulanmış ve ön uygulama
yapılmıştır. Ön uygulama sonucunda gerekli düzenlemeler yapılarak iki ana
bölümden oluşan ölçme aracına son şekli verilmiştir. Hazırlanan ölçme aracı
Çanakkale İli merkez ve ilçe-belde-köylerde görev yapan 200 sınıf öğretmenine
uygulanmıştır. Araştırmada anket formlarında elde edilen verilerin çözümü için
SPSS 13.0 paket programından yararlanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin anket formundaki
sorulara verdikleri cevapların frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalamaları
(X) ve standart sapmaları (ss) hesaplanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin anket
formundaki soruları verdikleri cevapların bağımsız değişkenlere göre dağılımı-
nın anlamlılığı t testi, tek yönlü varyans testi ve ki kare (x2) tekniği ile test edilmiştir.

Bulgulara dayalı olarak sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmeye
ilişkin görüşlerine bakıldığında ölçme ve değerlendirme konusunda öğretmenler
hizmet içi eğitime ihtiyaçları bulunduklarını ifade etmişlerdir. Sınıf öğretmenlerinin
ölçme ve değerlendirme konusundaki yeni yaklaşımlarla ilgili olarak Fen
ve Teknoloji öğretim programının yeterli açıklamalar sağlaması, ölçme ve değerlendirme
konusundaki yeni yaklaşımlarla ilgili olarak Fen ve Teknoloji öğretim
programında yeterli örnekler bulunma, ölçme ve değerlendirme için programda
önerilen sürenin yeterliliği, ölçme ve değerlendirme formlarının kullanışlılığı,
ölçme ve değerlendirme formlarının fazlalığı, ölçme yöntemlerinin çok zaman alması, ölçme yöntemlerinin çok karmaşık olduğu, değerlendirme sorularının
yeterliliği, değerlendirmenin çok zaman alması ve değerlendirme sisteminin çok
karmaşık olduğu konularında kararsız oldukları gözlenmiştir. Sınıf öğretmenleri
ölçme değerlendirme konusunda kendilerine yardımcı olacak uzmanların
yeterli olmadığı görüşündedirler. Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim I. kademe Fen
ve Teknoloji dersindeki ölçme ve değerlendirmeye ilişkin görüşleri arasında cinsiyete
göre, hizmet yılına göre anlamlı farklılık bulunamamıştır. Sınıf öğretmenlerinin
ilköğretim I. kademe Fen ve Teknoloji dersindeki ölçme ve değerlendirmeye
ilişkin görüşleri arasında sınıf düzeyine, mezun oldukları okula göre
anlamlı farklılık bulunduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin ölçme
ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanma sıklıkları çoğu zaman ile ara
sıra arasında değişmektedir. Yine sınıf öğretmenlerinin ilköğretim I. kademe Fen
ve Teknoloji dersinde kullandıkları ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini
kullanma sıklıklarına ilişkin görüşleri arasında cinsiyete, okutulan sınıf düzeyine,
mezun oldukları okula göre anlamlı farklılık bulunamamıştır. Sınıf öğretmenlerinin
ilköğretim I. kademe Fen ve Teknoloji dersinde kullandıkları ölçme
ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanma sıklıklarına ilişkin görüşleri
arasında hizmet yılına göre anlamlı farklılık bulunmuştu

Year 2010, Volume: 40 Issue: 185, 175 - 192, 01.01.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA23AK37KM
Journal Section Research Article
Authors

Çavuş Şahin This is me

Ersin Ersoy This is me

Publication Date January 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 40 Issue: 185

Cite

APA Şahin, Ç., & Ersoy, E. (2010). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM I. KADEME FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDEKİ ÖLÇME-DEĞERLENDİRMEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ*. Milli Eğitim Dergisi, 40(185), 175-192.