Abstract
Bu araştırmada üstün/özel yetenekli öğrencilerin kitap okuma alışkanlıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada çalışma grubunu, Sakarya
Bilim ve Sanat Merkezine devam eden 4-8. sınıflarda, her bir sınıf düzeyinde öğrenim gören dört kız ve dört erkek öğrenci olacak şekilde belirlenen 40 öğrenci oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninde gerçekleştirilen araştırmada veriler odak grup görüşmesiyle elde edilmiştir. Veriler, uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanan yapılandırılmış ve yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan form ile elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarında, katılımcıların kitap okuma alışkanlığına sahip olduğu, daha çok fantastik, bilim kurgu ve macera türünde kitapları tercih ettikleri, aile ve arkadaş çevrelerindeki kişilerin de kitap okumayı sevdikleri, kitaplarla ilgili çevrelerindeki kişilerle paylaşımda
bulundukları belirlenmiştir.