Bu araştırmanın amacı pandemi sürecinde ilköğretim matematik öğretmenlerinin “matematik dersleri, matematik anlatmak, matematik öğretmeni olmak, matematik öğretmeni yetiştirmek” kavramlarına yönelik metaforlarını incelemektir. Ayrıca pandemi kapsamında ilköğretim matematik öğretmenlerinin yaşadığı duygu ve düşüncelerini ortaya çıkarması açısından çalışmanın önem teşkil ettiği düşünülmektedir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılan bu araştırmanın örneklemi 2020–2021 eğitim öğretim yılı Siirt ili, merkez ve ilçe okullarında görev yapmakta olan toplam 30 ilköğretim matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı, uzman görüşlerin alınmasıyla açık uçlu sorulardan oluşan görüş formudur. Bulgular doğrultusunda toplam 114 farklı metafor elde edilmiştir. Bunların %72,8’i olumsuz, %27,2’ü olumlu algılardan oluşmaktadır. En dikkat çeken olumsuz metaforlar arasında; zor, labirent, kuyu, kabus, işkence, okyanus, Ağrı Dağı, çok soyut, hayal alemi; olumlu metaforlar arasında ağaç, ilaç, şifa, spor, makine, lüks araba, sihir, savaşçı, ekmek, tohum yer almaktadır. Elde edilen bulgular doğrultusunda pandeminin olumsuz etkilerini en aza indirebilmek, matematik dersine yönelik olumsuz algıyı değiştirebilmek adına bir takım öneriler verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 7 |