Eğitim sisteminde
fen eğitiminin amacı, öğrencilerin bilgi, değer, tutum ve becerilerin daha
işlevsel bir amaçla oluşturulmasıyla, problem çözme becerilerinin gelişimine
katkı sağlamaktır. Bunu gerçekleştirmek adına, öğrencilerin sosyobilimsel
konular hakkında tartışma ve karar verme becerilerinin öne çıkarılması
gerekmektedir. Çalışma bu boyutuyla düşünüldüğünde, Fen Bilimleri öğretim
programının vizyonu olan, fen okuryazarı birey yetiştirme hedefinde
sosyobilimsel konuların incelenmesi son derece önemlidir (Zeidler, Sadler,
Simmons, & Howes, 2005). Bu çalışmada, sosyobilimsel konularla ilgili
yapılan araştırmaların ilk olarak dokuman incelemesi yapılmış sonrasında elde
edilen verilerin analizinde, betimsel analizden yararlanılmıştır. Bu bağlamda,
örneklem 2008-2017 yılları arasında yürütülen erişime açık tez ve makalelerin
ölçüt kriterlerine göre seçilmesiyle tamamlanmıştır. İncelenen çalışmalarda,
örneklem olarak öğretmen adaylarının seçildiği; sosyobilimsel konular hakkında
en fazla işlenen temaların argüman ve bilgi düzeyi olduğu saptanmıştır.
Çalışma sonucunda, incelen çalışma bulgularında genellikle sosyobilimsel
konulara ilişkin bilgi düzeyinin düşük olduğu bulunmuştur. Tüm bulgular elde
edilmesi neticesinde, program ögelerine göre önerilere yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2020 |
Submission Date | October 19, 2019 |
Acceptance Date | January 13, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 1 |