Makale Şablonu için tıklayınız...
Bu araştırmada, ilköğretim matematik öğretmeni
adaylarının öğretim sürecine yönelik öz-yeterlik inançları cinsiyet, mezun
olunan lise, tercih sırası, tercih nedeni, öğretmenliğe yönelik tutuma
göre farklılaşıp farklılaşmasının ortaya
konulması amaçlanmıştır. Araştırmaya katılanlar Atatürk üniversitesi Kazım
Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim matematik eğitimi dördüncü sınıfında öğrenim gören 98 öğrencidir. Öğrencilerin 78
i kız , 20 si erkektir. Mevcut çalışma betimsel tarama modeli kullanılarak
gerçekleştirilmiştir. “ Öğretim Sürecine
İlişkin Öz-Yeterlik İnancı Ölçeği ” ile veriler toplanmıştır. Elde edilen
verilerin analizi için SPSS istatistik programı kullanılmıştır.
Araştırma sonucuna göre,
ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının öğretim sürecine yönelik
öz-yeterlik inançları cinsiyet, mezun olunan lise, tercih sırası, tercih nedeni
ve öğretmenliğe yönelik tutuma göre farklılaşmadığı elde edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Special Education and Disabled Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | October 28, 2019 |
Acceptance Date | November 10, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.