BibTex RIS Cite

TRACES OF MULTICULTURALISM IN GERMAN EDUCATION SYSTEM: EXAMPLE OF THE UNIVERSITY OF OSNABRÜCK

Year 2012, Volume: 7 Issue: 4, 1032 - 1044, 01.05.2012

Abstract

The aim of this study is to receive further information about traces belonging to multiculturalism in a country like Germany containing Turkish and any other population to a large extent within itself and especially to evaluate the opinions of the participators in a working group chosen from the students of the University of Osnabruck. The study has been designed in a qualitative research formatted. For this research, the techniques of observation and semi-structured interview will be used from the various qualitative research techniques. In the direction of the findings at the end of the research, a certain number of suggestions and inferences will be made by considering the socio-cultural structures of the people from different cultures in Germany.

ALMAN EĞİTİM SİSTEMİNDE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜĞÜN İZLERİ: OSNABRÜCK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Year 2012, Volume: 7 Issue: 4, 1032 - 1044, 01.05.2012

Abstract

Bu araştırmanın amacı Almanya gibi Türk ve diğer nüfusu içerisinde büyük oranda barındıran bir ülkede çokkültürlülüğe ait izler hakkında bilgilere ulaşmak ve Osnabrück Üniversitesi öğrencilerinden seçilen bir çalışma grubu içerisindeki katılımcıların çokkültürlülük hakkındaki görüşlerini değerlendirmektir. Araştırma nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması deseninde tasarlanmıştır. Bu araştırma için nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgular doğrultusunda Almanya`daki farklı kültürlerden insanların sosyo-kültürel yapıları göz önünde bulundurularak birtakım çıkarım ve önerilerde bulunulmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Murat Polat

Yılmaz Ceylan This is me

Publication Date May 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 4

Cite

APA Polat, M., & Ceylan, Y. (2012). ALMAN EĞİTİM SİSTEMİNDE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜĞÜN İZLERİ: OSNABRÜCK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Education Sciences, 7(4), 1032-1044. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Polat M, Ceylan Y. ALMAN EĞİTİM SİSTEMİNDE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜĞÜN İZLERİ: OSNABRÜCK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Education Sciences. May 2012;7(4):1032-1044. doi:10.12739/10.12739
Chicago Polat, Murat, and Yılmaz Ceylan. “ALMAN EĞİTİM SİSTEMİNDE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜĞÜN İZLERİ: OSNABRÜCK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences 7, no. 4 (May 2012): 1032-44. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Polat M, Ceylan Y (May 1, 2012) ALMAN EĞİTİM SİSTEMİNDE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜĞÜN İZLERİ: OSNABRÜCK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Education Sciences 7 4 1032–1044.
IEEE M. Polat and Y. Ceylan, “ALMAN EĞİTİM SİSTEMİNDE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜĞÜN İZLERİ: OSNABRÜCK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”, Education Sciences, vol. 7, no. 4, pp. 1032–1044, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Polat, Murat - Ceylan, Yılmaz. “ALMAN EĞİTİM SİSTEMİNDE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜĞÜN İZLERİ: OSNABRÜCK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences 7/4 (May 2012), 1032-1044. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Polat M, Ceylan Y. ALMAN EĞİTİM SİSTEMİNDE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜĞÜN İZLERİ: OSNABRÜCK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Education Sciences. 2012;7:1032–1044.
MLA Polat, Murat and Yılmaz Ceylan. “ALMAN EĞİTİM SİSTEMİNDE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜĞÜN İZLERİ: OSNABRÜCK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences, vol. 7, no. 4, 2012, pp. 1032-44, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Polat M, Ceylan Y. ALMAN EĞİTİM SİSTEMİNDE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜĞÜN İZLERİ: OSNABRÜCK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Education Sciences. 2012;7(4):1032-44.