The aim of this study is to develop an instructional activity using visual culture theory in a “Museum Education and Practices” course in preservice visual art education and to examine the effect of the programme on the students. The participants of study are a total of 35 students, who took the "Museum Education and Practices" course, at Pamukkale University. The data were obtained from worksheets, concept maps and the process evaluation form and analyzed by using content analysis. The research findings have showed that visual culture-based museum education practices increase the awareness of students about artistic, technological and social change. This study also contributed not only to exploring of related historical stories, feelings, experiences, and arts-related skills development but also to exploring of new ideas and values. Also many of the students demonstrated attitudes towards creating their own personal meaning by getting rid of stereotypes
Bu araştırmada amacım görsel sanatlar (resim-iş) öğretmen eğitimi “Müze Eğitimi ve Uygulamaları” dersinde görsel kültür kuramının kullanımına yönelik bir öğretim etkinliği geliştirmek ve geliştirdiğim programın öğrenciler üzerindeki etkisini incelemektir. Bu bağlamda araştırmada Pamukkale Üniversitesi’nden “Müze Eğitimi ve Uygulamaları” dersini takip eden toplam 35 öğrenci ile çalıştım. Çalışma verilerini süreçte elde ettiğim çalışma yaprakları, kavram haritaları ve araştırma sürecinin sonunda öğrencilere sunduğum süreç değerlendirme formuyla topladım. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde içerik analizinden yararlandım. Elde ettiğim bulgular görsel kültür temelli müze eğitimi uygulamalarının sanatsal, teknolojik ve toplumsal değişim konusunda öğrencilerin farkındalığını artırdığını göstermiştir. Ayrıca araştırmanın sadece sanatla ilgili becerilerin gelişimi ve geçmiş öyküleri, duyguları ve deneyimleri keşfetmekten öte, yeni fikirlerin ve değerlerin keşfedilmesine katkı sağladığı görülmüştür. Öğrencilerin birçoğu kalıp yargılardan kurtularak, kendi kişisel anlamlarını oluşturma yönünde tutumlar sergilemişlerdir.
Görsel sanatlar eğitimi Görsel sanatlar öğretmen eğitimi Görsel kültür kuramı Müze eğitimi Eylem araştırması
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | January 27, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 10 Issue: 1 |