Bu
araştırma yaygın eğitim kurslarına katılan kursiyerlerin resim yapmaya ilişkin
algılarını metaforlar yoluyla ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma Ankara
ilinde faaliyet gösteren 7 yaygın eğitim
kurslarına katılan 83'ü kadın,8'i erkek olmak üzere toplam 91 kursiyerle
yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmış ve veriler
içerik analiz tekniğiyle çözümlenmiştir.. Verilerin toplanabilmesi için her bir
kursiyere ''Resim yapmak benim için............gibidir'' ve ‘’çünkü...............dır''cümlesi
yöneltilmiş ve. Resim yapmaya yönelik düşüncelerini yazmaları için kursiyerlere
bir form verilmiştir ve kursiyerlerden sadece tek bir metafor üzerinde
yoğunlaşarak düşüncelerini yazmaları istenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre
kursiyerler resim yapmaya ilişkin 90 tane geçerli metafor üretmişlerdir.
Kursiyerlerin resim kavramına ilişkin
ürettiği 90 metaforun ortak özelliklerine ve açıklamalarına dayalı olarak oluşturulan gruplama
sonucunda 8 farklı kategori
oluşturulmuştur.. Metaforlar bir takım analiz işlemine tabi tutularak
değerlendirilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda kursiyerlerin resim yapmayı ''su
,deniz, çocuklarım, bahçe ,uzay, bina, hamur, mutfak, huzur, terapi, ölümsüzlük
,ilaç, televizyon ,ışık, uçmak, yaratmak'' gibi kavramlara benzettikleri
görülmüştür. Kursiyerlerin resim kavramına yükledikleri anlamların genelde
olumlu olduğu sonucuna varılmıştır.
Bu
araştırma yaygın eğitim kurslarına katılan kursiyerlerin resim yapmaya ilişkin
algılarını metaforlar yoluyla ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma Ankara
ilinde faaliyet gösteren 7 yaygın eğitim
kurslarına katılan 83'ü kadın,8'i erkek olmak üzere toplam 91 kursiyerle
yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmış ve veriler
içerik analiz tekniğiyle çözümlenmiştir.. Verilerin toplanabilmesi için her bir
kursiyere ''Resim yapmak benim için............gibidir'' ve ‘’çünkü...............dır''cümlesi
yöneltilmiş ve. Resim yapmaya yönelik düşüncelerini yazmaları için kursiyerlere
bir form verilmiştir ve kursiyerlerden sadece tek bir metafor üzerinde
yoğunlaşarak düşüncelerini yazmaları istenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre
kursiyerler resim yapmaya ilişkin 90 tane geçerli metafor üretmişlerdir.
Kursiyerlerin resim kavramına ilişkin
ürettiği 90 metaforun ortak özelliklerine ve açıklamalarına dayalı olarak oluşturulan gruplama
sonucunda 8 farklı kategori
oluşturulmuştur.. Metaforlar bir takım analiz işlemine tabi tutularak
değerlendirilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda kursiyerlerin resim yapmayı ''su
,deniz, çocuklarım, bahçe ,uzay, bina, hamur, mutfak, huzur, terapi, ölümsüzlük
,ilaç, televizyon ,ışık, uçmak, yaratmak'' gibi kavramlara benzettikleri
görülmüştür. Kursiyerlerin resim kavramına yükledikleri anlamların genelde
olumlu olduğu sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2019 |
Submission Date | February 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 2 |
Hope to be enlightened in the light of knowledge ....
ODÜSOBİAD