Mültecilik olgusu, ülkenin iç, sosyal ve eğitim politikasında
değişikliği gerekli kılar. Bu çalışmada, Eskişehir’e göç eden lise dönemindeki
öğrencilerin buradaki eğitim süreçlerine ilişkin algılarının, yaşadıkları
sorunların, eğitim ve din eğitiminden beklentilerinin tespit edilmesi
amaçlanmıştır. Karma yöntemin benimsendiği bu çalışmada Eskişehir'de devlet
okullarında eğitim alan 83 sığınmacı öğrenci ile bu öğrencilere eğitim veren 42
öğretmenin konuya ilişkin görüşleri, yarı yapılandırılmış görüşme formları ve
anketler aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler kategorik içerik
analizi ile temalandırılmış, ilgili başlıklar altında öğrenci ve öğretmen
görüşleri birlikte sunulmuştur. Çalışmada öğrencilerin dil bilmemelerinin,
sosyal hayatlarında ve okul süreçlerinde en temel uyum problemi olduğu, bunun
farklı sorunlara neden olabildiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin din eğitimine
ilişkin algılarının okul türüne göre farklılık gösterdiği görülmüştür
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2018 |
Submission Date | April 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 1 |