Bu çalışma kapsamında, 2007-2016 yılları arasında
Türkiye’de tartışmalı ve sosyobilimsel konular üzerine gerçekleştirilen
tezlerin yüksek lisans ve doktora düzeylerine, yıllara ve anabilim/bilim
dallarına, konu alanlarına ve araştırma modellerine göre dağılımlarının
incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modelinde desenlenen bu çalışmada
tezler, araştırmacı tarafından hazırlanan bir betimsel analiz formu
doğrultusunda incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda tartışmalı ve
sosyobilimsel konuların ağırlıklı olarak ilköğretim ve yükseköğretim
düzeyindeki tezlerde araştırma konusu yapıldığı tespit edilmiştir. Tartışmalı
ve sosyobilimsel konular üzerine yapılan çalışmaların konu alanları
incelendiğinde çalışmaların yoğunluklu olarak fen ve biyoetik konularında
gerçekleştirildiği, bunların dışında kalan konularda çok sınırlı sayıda kaldığı
gözlenmiştir. Sosyobilimsel konuların bilişsel beceriler üzerindeki etkisi en
çok araştırılan konu olurken; bu konularla ilgili duyuşsal beceriler en çok
araştırılan ikinci konu olmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2019 |
Submission Date | September 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 |