Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının bölme işleminin eşit
paylaşım ve kayıp çarpan anlamlarına odaklanan problemleri çözme becerilerini
incelemektir. İç Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir devlet üniversitesinin Sınıf
Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 60 öğretmen adayı ile yürütülen bu
çalışmanın verileri, 8 problemden oluşan problem çözme testi ile toplanmıştır.
Öğretmen adaylarının problem çözümleri; Verschaffel, De Corte ve Lasure (1994)
tarafından geliştirilen çerçeve ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda,
öğretmen adaylarının eşit paylaşım anlamına odaklanan bölme işlemi
problemlerine, kayıp çarpan anlamına odaklanan bölme işlemi problemlerine
kıyasla daha gerçekçi yanıtlar verdikleri görülmüştür
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2019 |
Submission Date | September 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 |