Bu araştırmada, not alma
alışkanlıklarını geçerli ve güvenilir olarak ölçebilecek bir ölçme aracı
geliştirmek amaçlanmıştır. İlgili alanyazın incelendiğinde not alma
alışkanlıklarına ilişkin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olmadığı
görülmüştür. Araştırma 2016-2017
Eğitim-Öğretim Yılında başlamış ve 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı güz döneminde
sonlandırılmıştır. Araştırmanın son basamağında kullanılan veriler ise Akdeniz
Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 489 lisans öğrencisinden
toplanmıştır. Ölçeğin yapısını ortaya koymak için yapılan açımlayıcı faktör
analizi sonucunda, 12 madde ve 2 faktörden oluşan bir yapı elde edilmiştir. İki
faktör toplam varyansın %58,037’sini açıklamaktadır. Not alma stratejisi ile
ilgili alanyazında, not almanın iki temel işlevi ortaya konulmuştur. Bunlar
kodlama ve harici bellek olarak adlandırılır. Bu araştırmada açımlayıcı faktör
analizi ile elde ortaya çıkan model ilgili alanyazında belirtilen not alma
işlevleriyle uyumluluk göstermektedir. Bu işlevler doğrultusunda birinci faktör
kodlama, ikinci faktör harici bellek olarak adlandırılmıştır. Elde edilen
modeli doğrulamak için yapılan doğrulayıcı faktör analizi, uyum indekslerinin
yeterli olduğunu ortaya koymuştur. Ölçeğin güvenilirliği için yapılan Cronbach Alfa ve bileşik güvenilirlik
analizleri de ölçeğin güvenilir olduğunu ortaya koymuştur. Bu bulgular Not Alma
Alışkanlıkları Ölçeği’nin geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir. Not
alma alışkanlıkları ölçeği ile öğrencilerin not alma sırasında ve not aldıktan
sonra gösterdikleri davranışlar ölçülebilir. Ölçek, lisans öğrencilerin not
alma alışkanlıklarını belirlemek için kullanılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2018 |
Acceptance Date | December 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 37 Issue: 2 |