4+4+4 eğitim sistemi, zorunlu eğitim sürecinde birçok yeniliği
beraberinde getirmiştir. Bu değişikliklerin en başında 8 yıl olan zorunlu
eğitimin 12 yıla çıkartılması gelmektedir. Ayrıca ikinci 4 ile birlikte bir
önceki öğretim yılına kadar ilkokulda sınıf öğretmenlerinin rehberliğinde 5
yılını tamamlamayı bekleyen öğrenciler, bu yıldan itibaren kendilerini 5.
sınıfta zorunlu eğitimin “ortaokul” kısmında ve farklı bir okulda bulmuşlardır.
Üstelik artık derslerine branş öğretmenleri girmektedir. Bu araştırmanın amacı,
4+4+4 sistemi ile birlikte ilk kez 5.sınıf matematik derslerine giren
ilköğretim matematik öğretmenlerinin öğrenciler hakkındaki düşüncelerini
belirlemek, öğretmenlerin ilgili görüşleri ile cinsiyet ve mesleki tecrübeleri
arasında ilişki olup olmadığını incelemektir. Özel durum çalışması yöntemi
kullanılan araştırmanın katılımcılarını, Kastamonu il merkezindeki devlet
ortaokullarında 5. sınıf matematik öğretmeni olarak görev yapan 45 matematik
öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler içerik
analizi yöntemine göre incelenmiştir. Araştırma sonucunda; çalışmaya katılan
matematik öğretmenlerinin büyük bir kısmının 5.sınıf öğrencilerinin seviyesine
inebilme konusunda kendilerini başarılı buldukları ve 5.sınıflarda matematik derslerine
branş öğretmenlerinin girmesi gerektiğini düşündükleri, sınıf hâkimiyeti
sağlamada erkek öğretmenlerin bayanlara göre daha fazla zorlandıkları
söylenebilir. Ayrıca öğretmenler 5.sınıfları diğer sınıflara göre daha samimi
bulduklarını, öğrencilerin çocuksu davranışlar sergilediklerini, buna rağmen
ödevlerine daha çok önem verdiklerini ve öğrencilerin en çok sayılarla ilgili
konularda zorlandıklarını belirtmişlerdir.
4+4+4 sistemi 5. sınıf matematik dersi Öğretmen görüşleri Öğrenciler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Tüm Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 17 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 38 Sayı: 1 |