Bu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarına uygulanan STEM proje
tabanlı öğrenme etkinlikleri sonunda öğretmen adaylarının ürettikleri matematik
projeleri incelenmiştir. Gerçekleştirilen çalışmada sınıf eğitimi birinci sınıf
programında yer alan Temel Matematik II dersi kapsamında, katı cisimlerin alan
ve hacimleri, trigonometri ve koordinat sistemi konularını içeren 4 farklı STEM
etkinliği yürütülmüştür. STEM etkinlikleri “bina modelleme”, “teodolit
tasarımı”, “simülasyon tasarımı” ve “oyun tasarımı” şeklinde olup, bu
etkinliklerin her birinin sonunda sınıf öğretmeni adaylarına bir proje olmak
üzere toplam 4 proje ödevi verilmiştir. Araştırmaya sınıf eğitimi birinci
sınıfta öğrenim gören 23 öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adayları STEM
etkinliklerinde işbirlikli öğrenme gruplarıyla çalışmışlar, projeleri de grup
ödevleri şeklinde yapmışlardır. Çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının
oluşturmuş olduğu 5 grubun, 4 farklı STEM etkinliğine paralel olarak
gerçekleştirdiği 20 farklı proje rubrik kullanılarak değerlendirilmiştir.
Araştırma kapsamında geliştirilen rubrik; genel, eğitsel ve tasarım özellikleri
olmak üzere 3 boyuttan ve toplam 13 maddeden oluşmaktadır. Bir proje tüm
ölçekten aldığı toplam puana göre değerlendirilmiştir. Rubrikten alınabilecek
maksimum puan 26 olup bu puan üç eş puan aralığına bölünmüştür. Buna göre bir
proje, rubrikten toplam 0-8,66 arası puan almış ise “yetersiz”, 8,67-17,33
arası puan almış ise “orta” ve 17,34-26 arası puan almış ise “yeterli” olarak
kabul edilmiştir. Yapılan değerlendirmeler sonucunda öğretmen adaylarının
çoğunlukla “yeterli” düzeyde projeler gerçekleştirdikleri görülmüştür.
Matematik eğitimi Sınıf öğretmeni adayları STEM Proje tabanlı öğrenme STEM
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Tüm Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 38 Sayı: 1 |