Güncel olarak kullanılmakta olan MEB Okul Öncesi Eğitim Programının yazarları, program hazırlanırken farklı eğitim programlarından yararlanıldığını belirtmiştir. Ayrıcı MEB Okul Öncesi Eğitim Programının çocuk merkezli öğrenme terorilerine ve modellerine uygun olarak sentez şeklinde hazırlandığını eklemişlerdir. Ancak, programda hangi teorilerin ya da modellerin kullanıldığı belirtilmemiştir. Bu sebeple araştırmanın amacı, 2013 MEB Okul Öncesi Eğitim Programının, Montessori, High Scope, Waldorf ve Reggio Emilia gibi anaakım okul öncesi eğitim programlarıyla hangi alanlarda benzerlik gösterdiğini incelemektir. Bu anaakım eğitim programları içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve MEB Okul Öncesi Eğitim Programıyla karşılaştırılmıştır. MEB Okul Öncesi Eğitim Programı araştırmacılar tarafından dokuz kategoriye ayrılmış ve anaakım okul öncesi eğitim programları bu başlıklar altında incelenmiştir. Çalışmanın bulgularına göre MEB Okul Öncesi Eğitim Programı ile diğer anaakım okul öncesi eğitim programları birçok noktada benzerlik göstermektedir. Eğitim programlarının amaçları ve özellikleri bu benzerliklerden bazılarıdır. Öte yandan değerlendirme ya da özel gereksinimli çocukların eğitimi konusunda farklılıklar göstermektedir.
anaakım okul öncesi eğitim programları MEB okul öncesi eğitim programı özel gereksinimli çocukların eğitimi
The authors of the current early childhood education curriculum in Turkey, underlined that different early childhood education approaches and models have been used to construct curriculums in other countries. They go on to describe their curriculum as a synthesis of child centred practices developed in accordance with different learning theories and models. However, they did not mention which learning theories and models they applied or how they utilised them. For this reason, the purpose of this study is to examine which of the mainstream curriculum models including Montessori, High Scope, Waldorf, and Reggio Emilia are included in the Turkish early childhood curriculum launched in 2013. These curriculum models were examined through the content analysis method. The Turkish ECE curriculum was comparatively examined with the mainstream curriculum models. The Turkish ECE curriculum was divided into nine main categories and each category was investigated to identify the effects of mainstream curriculum models. The findings of the study indicated that while most parts of the Turkish ECE curriculum like objectives or characteristics of the curriculum carried the traces of mainstream curriculum models, some parts are unique such as assessment or adaptation.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 24, 2019 |
Acceptance Date | December 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 38 Issue: 2 |