Nitelikli
olduğu kabul edilen dizinli dergilerde yayınlanan bilimsel araştırmalar, istenilen
bilgiye ulaşabilmek için, sistematik veri toplama ve analiz etme süreci olarak ifade
edilebilir. Bilimsel bir konuda analiz çalışması yapmak o konunun derinliği ve
yaygınlığı hakkında bilgiler vermekte, incelenen verilerin genel görünümünü
ortaya çıkarabilmektedir. Bu araştırmanın amacı son yıllarda ülkemizde akademik
yükselmede de kabul edilen TR Dizin kapsamında yer alan eğitim fakültesi
bünyesinde yayımlanan eğitim dergilerinde yayınlanmış fen makalelerinin yöntem
analizini gerçekleştirmektir. Gerçekleştirilen bu çalışma analitik çalışmalar
kapsamında değerlendirilen doküman analizi yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırma
çerçevesinde belirlenen yirmi beş TR Dizin kapsamındaki eğitim dergisi incelenmiş
ve 2015 yılından günümüze yayınlanmış toplam 4574 makale içerisinden 379
makalenin fen eğitimi alanında gerçekleştirilmiş araştırma olduğu
belirlenmiştir. İncelenen yıllar dikkate alındığında günümüze doğru geldikçe
fen eğitiminde yayınlanan makalelerin toplam makalelere oranları analiz edilen
dergiler bağlamında bir artış gösterdiği tespit edilmiştir. Belirlenen fen
eğitimi makalelerinin yöntemleri irdelendiğinde, en çok tercih edilen yöntemin
deneysel yöntem olduğu en az tercih edilen yöntemlerin gelişimci araştırma ve
meta analiz yöntemleri olduğu bazı makalelerde ise çalışmaların yöntemlerinin
belirtilmediği sonucuna varılmıştır. Araştırma sonunda gelişen ve değişen fen
eğitim programlarına dayalı olarak bu alanda araştırmaların daha da
arttırılması gerektiğine vurgu yapılarak ulaşılan sonuçlar bağlamında benzer çalışmalar
gerçekleştirmeyi planlayan araştırmacılara yön verecek gerekli önerilerde
bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Acceptance Date | June 12, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 39 Issue: 1 |