Covid-19 salgını sürecinde, ülkeler çeşitli önlemler almış ve bunun önemli bir yansıması da eğitim politikasında olmuştur. Salgın, dünya genelinde uzaktan eğitimi zorunlu kılmıştır. Bu zorunluluk kapsamında birçok ülke uzaktan eğitimin daha nitelikli yürütülebilmesi için arayış içerisine girmiştir. Çalışmanın amacı, öğrencilerin uzaktan eğitim sürecindeki matematik öğrenmeye yönelik algılarını metaforlar yoluyla belirlemektir. Metaforların duygu yükleri ile kullanılan öğretim yaklaşımı, matematik özyeterliği ve bilgisayar özyeterliği değişkenleri ile ilişkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Aynı zamanda, öğrenci görüşleri ile uzaktan eğitimde matematik öğrenmenin değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Bu çalışmada betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını farklı bölgelerde öğrenim gören 201 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Google Forms’ta tasarlanan veri toplama aracı ile elde edilmiştir. Analizlerde metaforların duygu yükü VADER ile belirlenmiştir. Öğrencilerin metafor sınıflandırması kullanılarak yürütülen tek yönlü ANOVA analizleri ile kullanılan öğretim yaklaşımı, matematik özyeterliği ve bilgisayar özyeterliği puanlarının ilgili sınıflandırmalar bağlamında anlamlı farklılık yaratıp yaratmadığı incelenmiştir. Öğrenci görüşleri ise içerik analizine tabi tutulmuştur. Uzaktan eğitimin gelecekte de hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olacağı varsayıldığında öğretimin gerçekleştirileceği platformlarda olması gereken öğelerle ve öğrenme ortamının gereklilikleri ile bu araştırmanın sonuçlarının uzaktan eğitimin niteliği için önemli bulgular sunduğu düşünülmektedir.
Countries implemented a variety of measures with education policy during the Covid-19 epidemic so that distance education has become compulsory all over the world. Many countries have endeavored to conduct more qualified online education as a result of this need. The purpose of this study is to use metaphors to identify students’ perspectives of mathematics learning in distance education. It is also aimed to reveal the relationship of metaphors with emotional loads and the variables of teaching approach, mathematics self-efficacy and computer self-efficacy. Survey model, which is one of the descriptive research approaches, was employed in this study and a total of 201 elementary school students from various regions of Turkey participated to the study. Valence Aware Dictionary and sEntiment Reasoner (VADER) assessed the emotional load of the metaphors. With one-way ANOVA analysis conducted using metaphor classification, it was examined whether the teaching approach, mathematics self-efficacy and computer self-efficacy scores created a significant difference in the context of the relevant classifications. Student opinions were subjected to content analysis. Assuming that distance education will become an integral part of our lives in the future, it is anticipated that the findings of this study will provide important insights into the elements that should be included in the platforms where teaching will take place, as well as the requirements of the learning environment.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Artikels |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Acceptance Date | March 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 41 Issue: 1 |