Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrenci Gözünden Uzaktan Matematik Öğrenimi: Sentiment Analizi

Yıl 2022, Cilt: 41 Sayı: 1, 1 - 50, 30.06.2022

Öz

Covid-19 salgını sürecinde, ülkeler çeşitli önlemler almış ve bunun önemli bir yansıması da eğitim politikasında olmuştur. Salgın, dünya genelinde uzaktan eğitimi zorunlu kılmıştır. Bu zorunluluk kapsamında birçok ülke uzaktan eğitimin daha nitelikli yürütülebilmesi için arayış içerisine girmiştir. Çalışmanın amacı, öğrencilerin uzaktan eğitim sürecindeki matematik öğrenmeye yönelik algılarını metaforlar yoluyla belirlemektir. Metaforların duygu yükleri ile kullanılan öğretim yaklaşımı, matematik özyeterliği ve bilgisayar özyeterliği değişkenleri ile ilişkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Aynı zamanda, öğrenci görüşleri ile uzaktan eğitimde matematik öğrenmenin değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Bu çalışmada betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını farklı bölgelerde öğrenim gören 201 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Google Forms’ta tasarlanan veri toplama aracı ile elde edilmiştir. Analizlerde metaforların duygu yükü VADER ile belirlenmiştir. Öğrencilerin metafor sınıflandırması kullanılarak yürütülen tek yönlü ANOVA analizleri ile kullanılan öğretim yaklaşımı, matematik özyeterliği ve bilgisayar özyeterliği puanlarının ilgili sınıflandırmalar bağlamında anlamlı farklılık yaratıp yaratmadığı incelenmiştir. Öğrenci görüşleri ise içerik analizine tabi tutulmuştur. Uzaktan eğitimin gelecekte de hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olacağı varsayıldığında öğretimin gerçekleştirileceği platformlarda olması gereken öğelerle ve öğrenme ortamının gereklilikleri ile bu araştırmanın sonuçlarının uzaktan eğitimin niteliği için önemli bulgular sunduğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Alkan, C. (1987). Açıköğretim “Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: Ankara.
  • Allen, I. E., & Seaman, J. (2010). Learning on demand: Online education in the United States, 2009. Sloan Consortium. PO Box 1238, Newburyport, MA 01950.
  • Amundson, N. E. (1988). The use of metaphor and drawings in case conceptualization. Journal of Counseling & Development, 66(8), 391-393.
  • Anjum, R. (2006). The impact of self-efficacy on mathematics achievement of primary school children. Pakistan Journal of Psychological Research, 61-78.
  • Arslan, M. M. & Bayrakçı. M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 171, 100-108.
  • Aşkar, P. & Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz-yeterlilik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1-8.
  • Balcı, A. S. (2007). Fen öğretiminde yapılandırmacı yaklaşım uygulamasının etkisi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi: Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Bambara, C. S., Harbour, C. P., Davies, T. G., & Athey, S. (2009). Delicate engagement: The lived experience of community college students enrolled in high-risk online courses. Community College Review, 36(3), 219-238.
  • Bandura, A. (1977). Self-Efficacy: Toward A Unifying Theory of Behavioral Change, Psychogical Review. 84(2),191-215.
  • Bayram, Y. (2002). Türkiye’de Uzaktan Eğitim ve Sakarya Üniversitesi Uygulaması. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi: Sakarya.
  • Braude, S., & Merrill, J. (2013). The chancellor's new robes: Online education. Creative Education, 4(7A2), 50-52.
  • Brooks, M. G., & Brooks, J. G. (1999). The courage to be constructivist. Belmont, CA.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (16. baskı). Ankara: Pegem.
  • Can, E. (2020) Korona virüs (Covid–19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11–53.
  • Chase, M. A. (2001). Children's self-efficacy, motivational intentions, and attributions in physical education and sport. Research Quarterly for exercise and Sport, 72(1), 47-54.
  • Cohen, J. (1988). Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences (2nd ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203771587
  • Çelikten, M. (2005, Eylül). Kültür ve Öğretmen Metaforları. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • De Guerrero, M.C.M. & Villamil, O.S. (2002). Metophorical conceptualizations of ESL teaching and learning, Language Teaching Research, 6(2), 95-120.
  • Erdamar, G. & Demirel, M. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının duyuşsal ve bilişsel öğrenme ürünlerine etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4),629-661.
  • Fosnot, C. T., & Perry, R. S. (1996). Constructivism: A psychological theory of learning. Constructivism: Theory, perspectives, and practice, 2(1), 8-33.
  • Siegle, D., & McCoach, D. B. (2007). Increasing student mathematics self-efficacy through teacher training. Journal of Advanced Academics, 18(2), 278-312.
  • Girmen, P. (2007). İlköğretim öğrencilerinin konuşma ve yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları. Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gürcan, A. (2005). Bilgisayar özyeterliği algısı ile bilişsel öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 19, 179-193.
  • Gürkan, B. (2020). Zamanın ve Mesafenin Ötesinde Öğrenme Çabası: Sınıf Öğretmenliği Uzaktan Eğitim Sisteminin CIPP Modeli Açısından Katılımcı Odaklı Değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(2), 315-348.
  • Hrastinski, S. (2008). Asynchronous and synchronous e-learning: A study of asynchronous and synchronous online methods discovered that each supports different purposes. Educause Quarterly, 31(4), 51–55.
  • Hutto, C.J. & Gilbert, E.E. (2014). VADER: A Parsimonious Rule-based Model for Sentiment Analysis of Social Media Text. Eighth International Conference on Weblogs and Social Media (ICWSM-14). Ann Arbor, MI, June 2014.
  • Inbar, D. E. (1996). The free educational prison: Metaphors and images. Educational research, 38(1), 77-92.
  • Işıksal, M. & Aşkar, P. (2003). İlköğretim öğrencileri için matematik ve bilgisayar öz-yeterlik algısı ölçekleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25,109-118.
  • James, P. (2002). Fostering Metaphoric Thinking, Journal of Developmental Education, 25 No:3, 26–33.
  • Jensen, D. (2006). Metaphors as a bridge to understanding educational and social contexts. International Journal of Qualitative Methods, 5(1), 36-54.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırmalar ve İstatistik Teknikleri (11.Baskı). Ankara: Tek ışık Web Ofset.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi (19. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Keegan, D. (1986). The foundations of distance education. London: Croomhelm.
  • Kıral, E. (2015). Öğretmen adaylarının algılarına göre öğretmen metaforları. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 57-65.
  • Krause, A., & Putnam, R. (2016). Online calculus homework: The student experience. In Proceedings of the 19th annual conference on research in undergraduate mathematics education (pp. 266-280).
  • Köseoğlu, P., Yılmaz, M., Gerçek, C. & Soran, H. (2007). Bilgisayar kursunun bilgisayara yönelik başarı, tutum ve öz-yeterlik inançları üzerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 203-209.
  • McHugh, M. L. (2012). Interrater reliability: the kappa statistic. Biochemia medica, 22(3), 276-282.
  • Medhat, W., Hassan, A., & Korashy, H. (2014). Sentiment analysis algorithms and applications: A survey. Ain Shams Engineering Journal, 5(4), 1093-1113.
  • Milles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: Qualitative data analysis. Sage, London.
  • Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance Education: A System View of Online Learning. (Third Edition). Belmont, Calif: Wadsworth Pub. Co.
  • Muran, J. C., & DiGiuseppe, R. A. (1990). Towards a cognitive formulation of metaphor use in psychotherapy. Clinical Psychology Review, 10(1), 69-85.
  • Oğuz, A. (2011). Öğretmen adaylarının demokratik değerleri ile öğretme ve öğrenme anlayışları. Değerler Eğitimi Dergisi, 9(22), 139-160.
  • Ordonez-Feliciano, J. P. (2009). Self-efficacy and instruction in mathematics.
  • Özçelik, H. & Kurt, A. A. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin bilgisayar öz yeterlikleri: Balıkesir ili örneği. İlköğretim Online, 6(3), 441-451.
  • Özmen, B. (2012). Sosyal Ağ Destekli Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Öğrenci Başarısı ve Görüşlerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Pajares, F., Johnson, M. J., & Usher, E. L. (2007). Sources of writing self-efficacy beliefs of elementary, middle, and high school students. Research in the Teaching of English, 104-120.
  • Perry, C., & Cooper, M. (2001). Metaphors are good mirrors: Reflecting on change for teacher educators. Reflective Practice, 2(1), 41-52.
  • Sam, H., Othman, A. & Nordin, Z. (2005). Computer self-efficacy, computer anxiety, and attitudes toward the internet: A study among undergraduates in Unimas. Educational Technology and Society, 8(4), 205–219.
  • Sevgi, S., & Yakışıklı, Z. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Öz-yeterlik Algılarının ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 394-416.
  • Smith, G. G., & Ferguson, D. (2005). Student attrition in mathematics e-learning. Australasian Journal of Educational Technology, 21(3), 323-334.
  • Stevens, T., Olivarez, A., Lan, W. Y., & Tallent-Runnels, M. K. (2004). Role of mathematics self-efficacy and motivation in mathematics performance across ethnicity. The Journal of Educational Research, 97(4), 208-222.
  • Taylor, W. (1984). Metaphors of educational discourse. In W. Taylor (Ed.), Metaphors in education (pp. 4-20). London: Heinemann Educational Books Ltd, London.
  • Taylor, J., & Galligan, L. (2006). Mathematics for maths anxious tertiary students: integrating the cognitive and affective domains using interactive multimedia. Literacy and numeracy studies, 15(1), 23-43.
  • Torkzadeh, G., Chang, J. & Demirhan, D. (2006). A contingency model of computer and internet self-efficacy. Information and Management, 43(4), 541-550.
  • Tompkins, P. & Lawley, J. (2002). The magic of metaphor. The Caroline Newsletter.
  • Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği programının matematiğe karşı öz-yeterlik algısına etkisi. Journal of Qafqaz University, 8.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim.(1.baskı) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Learning Mathematics in Distance Education through Students’ Eyes: Sentiment Analysis

Yıl 2022, Cilt: 41 Sayı: 1, 1 - 50, 30.06.2022

Öz

Countries implemented a variety of measures with education policy during the Covid-19 epidemic so that distance education has become compulsory all over the world. Many countries have endeavored to conduct more qualified online education as a result of this need. The purpose of this study is to use metaphors to identify students’ perspectives of mathematics learning in distance education. It is also aimed to reveal the relationship of metaphors with emotional loads and the variables of teaching approach, mathematics self-efficacy and computer self-efficacy. Survey model, which is one of the descriptive research approaches, was employed in this study and a total of 201 elementary school students from various regions of Turkey participated to the study. Valence Aware Dictionary and sEntiment Reasoner (VADER) assessed the emotional load of the metaphors. With one-way ANOVA analysis conducted using metaphor classification, it was examined whether the teaching approach, mathematics self-efficacy and computer self-efficacy scores created a significant difference in the context of the relevant classifications. Student opinions were subjected to content analysis. Assuming that distance education will become an integral part of our lives in the future, it is anticipated that the findings of this study will provide important insights into the elements that should be included in the platforms where teaching will take place, as well as the requirements of the learning environment.

Kaynakça

  • Alkan, C. (1987). Açıköğretim “Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: Ankara.
  • Allen, I. E., & Seaman, J. (2010). Learning on demand: Online education in the United States, 2009. Sloan Consortium. PO Box 1238, Newburyport, MA 01950.
  • Amundson, N. E. (1988). The use of metaphor and drawings in case conceptualization. Journal of Counseling & Development, 66(8), 391-393.
  • Anjum, R. (2006). The impact of self-efficacy on mathematics achievement of primary school children. Pakistan Journal of Psychological Research, 61-78.
  • Arslan, M. M. & Bayrakçı. M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 171, 100-108.
  • Aşkar, P. & Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz-yeterlilik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1-8.
  • Balcı, A. S. (2007). Fen öğretiminde yapılandırmacı yaklaşım uygulamasının etkisi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi: Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Bambara, C. S., Harbour, C. P., Davies, T. G., & Athey, S. (2009). Delicate engagement: The lived experience of community college students enrolled in high-risk online courses. Community College Review, 36(3), 219-238.
  • Bandura, A. (1977). Self-Efficacy: Toward A Unifying Theory of Behavioral Change, Psychogical Review. 84(2),191-215.
  • Bayram, Y. (2002). Türkiye’de Uzaktan Eğitim ve Sakarya Üniversitesi Uygulaması. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi: Sakarya.
  • Braude, S., & Merrill, J. (2013). The chancellor's new robes: Online education. Creative Education, 4(7A2), 50-52.
  • Brooks, M. G., & Brooks, J. G. (1999). The courage to be constructivist. Belmont, CA.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (16. baskı). Ankara: Pegem.
  • Can, E. (2020) Korona virüs (Covid–19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11–53.
  • Chase, M. A. (2001). Children's self-efficacy, motivational intentions, and attributions in physical education and sport. Research Quarterly for exercise and Sport, 72(1), 47-54.
  • Cohen, J. (1988). Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences (2nd ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203771587
  • Çelikten, M. (2005, Eylül). Kültür ve Öğretmen Metaforları. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • De Guerrero, M.C.M. & Villamil, O.S. (2002). Metophorical conceptualizations of ESL teaching and learning, Language Teaching Research, 6(2), 95-120.
  • Erdamar, G. & Demirel, M. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının duyuşsal ve bilişsel öğrenme ürünlerine etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4),629-661.
  • Fosnot, C. T., & Perry, R. S. (1996). Constructivism: A psychological theory of learning. Constructivism: Theory, perspectives, and practice, 2(1), 8-33.
  • Siegle, D., & McCoach, D. B. (2007). Increasing student mathematics self-efficacy through teacher training. Journal of Advanced Academics, 18(2), 278-312.
  • Girmen, P. (2007). İlköğretim öğrencilerinin konuşma ve yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları. Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gürcan, A. (2005). Bilgisayar özyeterliği algısı ile bilişsel öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 19, 179-193.
  • Gürkan, B. (2020). Zamanın ve Mesafenin Ötesinde Öğrenme Çabası: Sınıf Öğretmenliği Uzaktan Eğitim Sisteminin CIPP Modeli Açısından Katılımcı Odaklı Değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(2), 315-348.
  • Hrastinski, S. (2008). Asynchronous and synchronous e-learning: A study of asynchronous and synchronous online methods discovered that each supports different purposes. Educause Quarterly, 31(4), 51–55.
  • Hutto, C.J. & Gilbert, E.E. (2014). VADER: A Parsimonious Rule-based Model for Sentiment Analysis of Social Media Text. Eighth International Conference on Weblogs and Social Media (ICWSM-14). Ann Arbor, MI, June 2014.
  • Inbar, D. E. (1996). The free educational prison: Metaphors and images. Educational research, 38(1), 77-92.
  • Işıksal, M. & Aşkar, P. (2003). İlköğretim öğrencileri için matematik ve bilgisayar öz-yeterlik algısı ölçekleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25,109-118.
  • James, P. (2002). Fostering Metaphoric Thinking, Journal of Developmental Education, 25 No:3, 26–33.
  • Jensen, D. (2006). Metaphors as a bridge to understanding educational and social contexts. International Journal of Qualitative Methods, 5(1), 36-54.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırmalar ve İstatistik Teknikleri (11.Baskı). Ankara: Tek ışık Web Ofset.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi (19. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Keegan, D. (1986). The foundations of distance education. London: Croomhelm.
  • Kıral, E. (2015). Öğretmen adaylarının algılarına göre öğretmen metaforları. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 57-65.
  • Krause, A., & Putnam, R. (2016). Online calculus homework: The student experience. In Proceedings of the 19th annual conference on research in undergraduate mathematics education (pp. 266-280).
  • Köseoğlu, P., Yılmaz, M., Gerçek, C. & Soran, H. (2007). Bilgisayar kursunun bilgisayara yönelik başarı, tutum ve öz-yeterlik inançları üzerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 203-209.
  • McHugh, M. L. (2012). Interrater reliability: the kappa statistic. Biochemia medica, 22(3), 276-282.
  • Medhat, W., Hassan, A., & Korashy, H. (2014). Sentiment analysis algorithms and applications: A survey. Ain Shams Engineering Journal, 5(4), 1093-1113.
  • Milles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: Qualitative data analysis. Sage, London.
  • Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance Education: A System View of Online Learning. (Third Edition). Belmont, Calif: Wadsworth Pub. Co.
  • Muran, J. C., & DiGiuseppe, R. A. (1990). Towards a cognitive formulation of metaphor use in psychotherapy. Clinical Psychology Review, 10(1), 69-85.
  • Oğuz, A. (2011). Öğretmen adaylarının demokratik değerleri ile öğretme ve öğrenme anlayışları. Değerler Eğitimi Dergisi, 9(22), 139-160.
  • Ordonez-Feliciano, J. P. (2009). Self-efficacy and instruction in mathematics.
  • Özçelik, H. & Kurt, A. A. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin bilgisayar öz yeterlikleri: Balıkesir ili örneği. İlköğretim Online, 6(3), 441-451.
  • Özmen, B. (2012). Sosyal Ağ Destekli Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Öğrenci Başarısı ve Görüşlerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Pajares, F., Johnson, M. J., & Usher, E. L. (2007). Sources of writing self-efficacy beliefs of elementary, middle, and high school students. Research in the Teaching of English, 104-120.
  • Perry, C., & Cooper, M. (2001). Metaphors are good mirrors: Reflecting on change for teacher educators. Reflective Practice, 2(1), 41-52.
  • Sam, H., Othman, A. & Nordin, Z. (2005). Computer self-efficacy, computer anxiety, and attitudes toward the internet: A study among undergraduates in Unimas. Educational Technology and Society, 8(4), 205–219.
  • Sevgi, S., & Yakışıklı, Z. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Öz-yeterlik Algılarının ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 394-416.
  • Smith, G. G., & Ferguson, D. (2005). Student attrition in mathematics e-learning. Australasian Journal of Educational Technology, 21(3), 323-334.
  • Stevens, T., Olivarez, A., Lan, W. Y., & Tallent-Runnels, M. K. (2004). Role of mathematics self-efficacy and motivation in mathematics performance across ethnicity. The Journal of Educational Research, 97(4), 208-222.
  • Taylor, W. (1984). Metaphors of educational discourse. In W. Taylor (Ed.), Metaphors in education (pp. 4-20). London: Heinemann Educational Books Ltd, London.
  • Taylor, J., & Galligan, L. (2006). Mathematics for maths anxious tertiary students: integrating the cognitive and affective domains using interactive multimedia. Literacy and numeracy studies, 15(1), 23-43.
  • Torkzadeh, G., Chang, J. & Demirhan, D. (2006). A contingency model of computer and internet self-efficacy. Information and Management, 43(4), 541-550.
  • Tompkins, P. & Lawley, J. (2002). The magic of metaphor. The Caroline Newsletter.
  • Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği programının matematiğe karşı öz-yeterlik algısına etkisi. Journal of Qafqaz University, 8.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim.(1.baskı) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Arzu Aydoğan Yenmez 0000-0001-8595-3262

Semirhan Gökçe 0000-0002-4752-5598

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Kabul Tarihi 29 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 41 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aydoğan Yenmez, A., & Gökçe, S. (2022). Öğrenci Gözünden Uzaktan Matematik Öğrenimi: Sentiment Analizi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 41(1), 1-50. https://doi.org/10.7822/omuefd.999136