Review
BibTex RIS Cite

A Social Responsibility Project in Gastronomy Education: Mengen National Culinary Camp

Year 2018, Youth Researches Special Issue, 504 - 520, 27.03.2018
https://doi.org/10.26466/opus.361117

Abstract

Gastronomy is
considered as good eating and drinking knowledge and art. Gastronomy has
entered a rapid development process not only in the world but also in Turkey.
Due to this development, gastronomy education has also taken its share. The
number of schools, departments related to gastronomy is increasing rapidly.
This also increases the demand for these schools. Gastronomy training in recent
years has gained popularity. Many students have the idea of having gastronomy
training in their plans, and they take courses to improve themselves on
gastronomy. Mengen National Culinary Camp has a good share at this point. It is
realized as a national social responsibility project on gastronomy education in
Turkey. One-week gastronomy training is held with the participation of students
and lecturers from the gastronomy and culinary departments in Turkey. The
purpose of the research is to examine the activities carried out about this
organization, which is the first and only in Turkey and the case study method
was done by using the qualitative research methods. One of the purpose is that
to help the organization to develop behaviors, which can be a good sample for
young people who have devoted themselves to gastronomy training.

References

  • Akarçay, E. (2015). I. Ulusal aşçılık kampı’nın ardından. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 26(2), 151-154.
  • Akarçay, E. (2017). Kampın sosyolojik değerlendirmesi, Osman Güldemir ve Alper Kurnaz (Eds.) Kampın Kitabı içinde (ss.161-172). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Akbaba, A. ve Özer, E.Z. (2016). Yiyecek içecek işletmelerinde sosyal sorumluluk uygulamaları, Osman Nuri Özdoğan (Ed.) Yiyecek içecek endüstrisinde trendler II içinde, (ss.31-50), Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Baş, T. ve Akturan, U. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Kitapevi.
  • Burawoy, M. (2009). The extended case method. Four countries, four decades, four great transformations, and one theoretical tradition. Berkeley: University of California Press.
  • Ergül, H.F. ve Kurtulmuş, M. (2014). Sosyal sorumluluk anlayışının geliştirilmesinde topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49), 221-232.
  • Görkem, O. ve Sevim, B. (2016). Gastronomi eğitiminde geç mi kalındı acele mi ediliyor?, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(58), 977-988.
  • ISO, (2006). ISO 26000: Guidance on Social Responsibility. The International Organization for Standardization, Geneva, Switzerland.
  • Kurnaz, A. ve Güldemir, O. (2017). Sonuç yerine, Osman Güldemir ve Alper Kurnaz (Eds.) Kampın kitabı içinde (ss.173-174). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kurnaz, A., Akyurt Kurnaz., H. ve Kılıç, B. (2014). Önlisans düzeyinde eğitim alan aşçılık programı öğrencilerinin mesleki tutumlarının belirlenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üni. Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 32, 41-61.
  • Külter Demirgüneş, B. (2015). Sosyal sorumluluk projelerine yönelik tutumun, satın alma davranışı ve satın alma niyeti üzerindeki etkisi, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 33(3), 47-74. Öney, H. (2016). Gastronomi eğitimi üzerine bir değerlendirme, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35, 193-203
  • Stake, R.E. (2005). Qualitative case studies., N.K. Denzin, and Y.S. Lincoln (Eds.), The SAGE handbook of qualitative research in, 3rd ed. (pp. 443–466). London, Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Şengül, S. (2017). Gastronomi eğitimi ve gastronomide kariyer, Mehmet Sarıışık (Ed.) Tüm yönleriyle gastronomi bilimi içinde (ss. 169-185). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yin, R.K. (2014). Case study research. design and methods. 5th ed. London, Thousand Oaks: Sage Publications.
  • YÖK Atlas. (2017). YÖK Lisans Atlası, https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-anasayfa.php Erişim Tarihi: 27.11.2017.

Gastronomi Eğitiminde Bir Sosyal Sorumluluk Projesi: Mengen Ulusal Aşçılık Kampı

Year 2018, Youth Researches Special Issue, 504 - 520, 27.03.2018
https://doi.org/10.26466/opus.361117

Abstract

Gastronomi,
"iyi yemek yeme-içme bilimi ve sanatı" olarak değerlendirilmektedir.
Gastronomi, sadece dünyada değil aynı zamanda Türkiye’de de hızlı bir gelişim
sürecine girmiştir. Bu gelişmeye paralel olarak gastronomi eğitimi de hakkına
düşen payı almıştır. Gastronomi ile ilgili okulların, bölümlerin sayısı hızla
artmaktadır. Bu durum bu okullara olan talebi de arttırmaktadır. Son yıllarda
eğitim programı olarak gastronomi popüler hale gelmiştir. Birçok öğrencinin
gelecek planları arasında gastronomi ile ilgili meslekler yer almaktadır. Bu
sebeple kendilerini gastronomi konusunda geliştirmek amacıyla kurslar veya
eğitimler almaktadırlar. Gastronomi, öğrencilerin çalışma alanları arasında yer
almıştır. Mengen Ulusal Aşçılık Kampı tam bu noktada görev üstlenmektedir.
Türkiye’de gastronomi eğitimi konusunda ulusal anlamda sosyal sorumluluk
projesi olarak gerçekleştirilmektedir. Türkiye’de yer alan gastronomi ve
aşçılık bölümlerinden öğrenci ve öğretim elemanlarının katılımı ile bir
haftalık gastronomi eğitimi verilmektedir. Araştırmanın amacı Türkiye’de ilk ve
tek olan bu organizasyon hakkında yapılan etkinlikleri incelemektir. Bu
bağlamda araştırmanın yöntemi olarak nitel araştırma yöntemlerinden biri olan
örnek olay yöntemi tercih edilmiştir. Organizasyonun gastronomi eğitimine gönül
vermiş gençlere örnek olabilecek davranışlar noktasında kendilerini
geliştirmelerine yardımcı olmak diğer amaçlardan birisidir.  

References

  • Akarçay, E. (2015). I. Ulusal aşçılık kampı’nın ardından. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 26(2), 151-154.
  • Akarçay, E. (2017). Kampın sosyolojik değerlendirmesi, Osman Güldemir ve Alper Kurnaz (Eds.) Kampın Kitabı içinde (ss.161-172). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Akbaba, A. ve Özer, E.Z. (2016). Yiyecek içecek işletmelerinde sosyal sorumluluk uygulamaları, Osman Nuri Özdoğan (Ed.) Yiyecek içecek endüstrisinde trendler II içinde, (ss.31-50), Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Baş, T. ve Akturan, U. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Kitapevi.
  • Burawoy, M. (2009). The extended case method. Four countries, four decades, four great transformations, and one theoretical tradition. Berkeley: University of California Press.
  • Ergül, H.F. ve Kurtulmuş, M. (2014). Sosyal sorumluluk anlayışının geliştirilmesinde topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49), 221-232.
  • Görkem, O. ve Sevim, B. (2016). Gastronomi eğitiminde geç mi kalındı acele mi ediliyor?, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(58), 977-988.
  • ISO, (2006). ISO 26000: Guidance on Social Responsibility. The International Organization for Standardization, Geneva, Switzerland.
  • Kurnaz, A. ve Güldemir, O. (2017). Sonuç yerine, Osman Güldemir ve Alper Kurnaz (Eds.) Kampın kitabı içinde (ss.173-174). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kurnaz, A., Akyurt Kurnaz., H. ve Kılıç, B. (2014). Önlisans düzeyinde eğitim alan aşçılık programı öğrencilerinin mesleki tutumlarının belirlenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üni. Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 32, 41-61.
  • Külter Demirgüneş, B. (2015). Sosyal sorumluluk projelerine yönelik tutumun, satın alma davranışı ve satın alma niyeti üzerindeki etkisi, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 33(3), 47-74. Öney, H. (2016). Gastronomi eğitimi üzerine bir değerlendirme, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35, 193-203
  • Stake, R.E. (2005). Qualitative case studies., N.K. Denzin, and Y.S. Lincoln (Eds.), The SAGE handbook of qualitative research in, 3rd ed. (pp. 443–466). London, Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Şengül, S. (2017). Gastronomi eğitimi ve gastronomide kariyer, Mehmet Sarıışık (Ed.) Tüm yönleriyle gastronomi bilimi içinde (ss. 169-185). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yin, R.K. (2014). Case study research. design and methods. 5th ed. London, Thousand Oaks: Sage Publications.
  • YÖK Atlas. (2017). YÖK Lisans Atlası, https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-anasayfa.php Erişim Tarihi: 27.11.2017.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Alper Kurnaz

Tarih Eren Babür

Hande Akyurt Kurnaz This is me

Publication Date March 27, 2018
Acceptance Date March 27, 2018
Published in Issue Year 2018 Youth Researches Special Issue

Cite

APA Kurnaz, A., Babür, T. E., & Akyurt Kurnaz, H. (2018). Gastronomi Eğitiminde Bir Sosyal Sorumluluk Projesi: Mengen Ulusal Aşçılık Kampı. OPUS International Journal of Society Researches, 8(1), 504-520. https://doi.org/10.26466/opus.361117