BibTex RIS Cite

Gösterişçi Tüketim Eğilimi Üzerine Bir Alan Araştırması (Muğla Örneği)

Year 2011, Volume: 3 Issue: 2, 117 - 128, 01.12.2011

Abstract

References

  • BAŞ, Türker., Anket: 5.b, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2008.
  • BAUDRİLLARD, Jean., Bir Tüketim Kuramı Üzerine: İstanbul:Cogito, Yapı Kredi Yayınları, Sayı:5, 1995.
  • DİLEK, Mustafa. İstatistik: Muğla:Muğla Üniversitesi Basımevi, 1999.
  • ÖZKAN, Y., “Tüketicilerin Demografik Özellikleri ve Bireysel Tutumlarının Sorumlu Tüketim Davranışları Üzerindeki Etkisi”, A.Ü. Ev Ekonomisi Yüksekokulu Yayın No: 3, Bilimsel Araştırma ve İncelemeler: 3.A.Ü. Basımevi, Ankara. 2002.
  • UZGÖREN Ergin.,Tüketim ve Üretim Ekseninde İsraf, Ankara:Siyasal Kitabevi, VEBLEN, Torstein., “The Theory of The Leisure Class”, New York: Macmillan, An Economic Study of Institutions (68-101), 1902.
  • VEBLEN, Torstein., Aylak Sınıfın Teorisi, (Çev. Z. Gültekin ve C. Atay), İstanbul: Babil Yayınları, 2005.

Gösterişçi Tüketim Eğilimi Üzerine Bir Alan Araştırması (Muğla Örneği)

Year 2011, Volume: 3 Issue: 2, 117 - 128, 01.12.2011

Abstract

İnsanlar mal ve hizmetleri tüketerek öncelikle temel fizyolojik (yemek, içmek, barınma vs.) ve güvenlik (can ve mal güvenliği) ihtiyaçlarını karşılarlar. Ancak, her toplumda bazı bireyler bu tür ihtiyaçları dışında sadece başkalarını etkileme ve gösteriş yapma amacıyla da tüketimde bulunabilirler. Bazı bireyler için gösterişe yönelik mal ve hizmetlere olan talep, fizyolojik ve güvenlik ihtiyaçlarından önde gelebilir. Çalışmada psikolojik tatmin sağlayan mal ve hizmet için para harcanması anlamına gelen “gösterişçi tüketim” ile ilgili bir alan araştırması yapılmıştır. Muğla’da yapılmış olan bu araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket metodu seçilmiştir. Anket formları, Muğla ili, Bodrum, Marmaris ve Fethiye ilçelerinde uygulanmıştır. Elde edilen veriler ise SPSS programında analiz edilmiştir. Tüketim tarzlarının yaşam tarzını etkiler hale gelmesinde, tüketim davranışları ile ilgili tutumlardan “statü, prestij, lüks, rasyonellik ve bilinçli tüketici” değişkenleri temel alınarak gösterişçi tüketim davranışları hakkında bazı yargılara varılmıştır

References

  • BAŞ, Türker., Anket: 5.b, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2008.
  • BAUDRİLLARD, Jean., Bir Tüketim Kuramı Üzerine: İstanbul:Cogito, Yapı Kredi Yayınları, Sayı:5, 1995.
  • DİLEK, Mustafa. İstatistik: Muğla:Muğla Üniversitesi Basımevi, 1999.
  • ÖZKAN, Y., “Tüketicilerin Demografik Özellikleri ve Bireysel Tutumlarının Sorumlu Tüketim Davranışları Üzerindeki Etkisi”, A.Ü. Ev Ekonomisi Yüksekokulu Yayın No: 3, Bilimsel Araştırma ve İncelemeler: 3.A.Ü. Basımevi, Ankara. 2002.
  • UZGÖREN Ergin.,Tüketim ve Üretim Ekseninde İsraf, Ankara:Siyasal Kitabevi, VEBLEN, Torstein., “The Theory of The Leisure Class”, New York: Macmillan, An Economic Study of Institutions (68-101), 1902.
  • VEBLEN, Torstein., Aylak Sınıfın Teorisi, (Çev. Z. Gültekin ve C. Atay), İstanbul: Babil Yayınları, 2005.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gülay Hız

Publication Date December 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Hız, G. (2011). Gösterişçi Tüketim Eğilimi Üzerine Bir Alan Araştırması (Muğla Örneği). Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 117-128.
AMA Hız G. Gösterişçi Tüketim Eğilimi Üzerine Bir Alan Araştırması (Muğla Örneği). Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. December 2011;3(2):117-128.
Chicago Hız, Gülay. “Gösterişçi Tüketim Eğilimi Üzerine Bir Alan Araştırması (Muğla Örneği)”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3, no. 2 (December 2011): 117-28.
EndNote Hız G (December 1, 2011) Gösterişçi Tüketim Eğilimi Üzerine Bir Alan Araştırması (Muğla Örneği). Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3 2 117–128.
IEEE G. Hız, “Gösterişçi Tüketim Eğilimi Üzerine Bir Alan Araştırması (Muğla Örneği)”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, vol. 3, no. 2, pp. 117–128, 2011.
ISNAD Hız, Gülay. “Gösterişçi Tüketim Eğilimi Üzerine Bir Alan Araştırması (Muğla Örneği)”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3/2 (December 2011), 117-128.
JAMA Hız G. Gösterişçi Tüketim Eğilimi Üzerine Bir Alan Araştırması (Muğla Örneği). Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2011;3:117–128.
MLA Hız, Gülay. “Gösterişçi Tüketim Eğilimi Üzerine Bir Alan Araştırması (Muğla Örneği)”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, vol. 3, no. 2, 2011, pp. 117-28.
Vancouver Hız G. Gösterişçi Tüketim Eğilimi Üzerine Bir Alan Araştırması (Muğla Örneği). Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2011;3(2):117-28.