Eğitim-öğretimin kalitesi ile öğretmen niteliği arasında doğrudan bir ilişki vardır. Öğretmenin niteliği, eğitim sisteminin nihai hedefi olan öğrenci öğrenmesinin artırılmasında belirleyici bir rol oynamaktadır. Öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimlerini sağlamayı amaçlayan öğretmen yetiştirme programları eğitim sisteminin önemli bir parçasını oluşturmakta, bu nedenle de öğretmen eğitimi uygulamaları sürekli incelenmektedir. Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının etkili öğretim uygulamalarını kullanmaları yönünde teşvik edilmeleri beklenmektedir. Etkili öğretim uygulamalarının kullanımını artıracak yöntemlerden biri öğretmenlere, öğretim ve davranış yönetimi becerilerine ilişkin, performans geribildirimi sunmaktır. Bu derlemede, performans geribildirimi ve özellikleri tanıtılmakta, öğretmen eğitimi uygulamaları çerçevesinde performans geribildirimi çalışmaları incelenmektedir. Bu amaçla, öğretmen eğitiminde performans geribildirimini konu alan araştırmalara yönelik alanyazın taraması yapılmış, ulaşılabilen çalışmalar kısaca özetlenmiş ve bu çalışmalardan elde edilen bilgiler ışığında uygulamaya ve ileri araştırmalara yönelik öneriler geliştirilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 15 Issue: 01 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.