The purpose of this study is to determine the knowledge related to concept of âWorkâ of teacher candidates who are freshmen in the program of Science Teaching and to reveal the misconceptions if there are any. The study group covered 131 teacher candidates who study 1st grade at Science Teaching Education Department in Educational Faculty of Mehmet Akif Ersoy University. In order to determine their knowledge related to âWorkâ concept in a reliable and valid method, by distinguishing it from lack of knowledge, mistakes and prediction, five questions with three phase were used. The answers to the questions were presented by classifying them according to their similarities. The results of the study show that the teacher candidates have misconceptions about the concept of âWorkâ. It can be said that one of the reasons for the teacher candidates to have these misconceptions is the fact that they confuse âWorkâ concept in daily life with the work in its real meaning in physics, and that they confuse the concepts Work and Power.
Bu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan 1. sınıf öğretmen adaylarının âişâ konusundaki bilgilerini tespit etmek ve varsa kavram yanılgılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2009-2010 eğitim-öğretim yılı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programı 1. sınıfta okuyan 131 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının iş konusundaki bilgilerini eksik bilgiden, hatadan ve tahminden ayırt ederek geçerli ve güvenilir bir şekilde tespit etmek için üç aşamalı 5 soru kullanılmıştır. Sorulara verilen yanıtlar benzerliklerine göre gruplandırılarak sunulmuştur. Araştırmanın sonuçları, öğretmen adaylarının iş konusunda kavram yanılgıları olduğunu ortaya koymaktadır. Öğretmen adaylarının bu yanılgılara sahip olmalarının nedenleri arasında günlük hayattaki iş ile fiziksel anlamdaki işi ayırt edememeleri ve iş ile güç kavramlarını karıştırdıkları söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2012 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 31 Issue: 31 |