The meta-knowledge can be achieved through proper learning methodologies. One of them is fundament on the use of concept maps and heuristic VEE diagrams, also called meta-cognitive instruments (Novak, Gowin 1984). The aim of this study is to form a comprehensive source for all educators who are interested in VEE diagrams. This comprehensive article will meet a need for all science educators in our country, after the first extensive Turkish study about vee diagram ( Meriç, Nakiboğlu, 2000 ) in 1999. Maybe this literature review about Vee diagram could be the most useful source about Gowinâs Vee for all science educators.
Bilginin ötesi, ancak etkili öğrenme metodolojileri ile başarılabilir. Bu yollardan biri esas olarak, aynı zamanda biliş ötesi araçlar olarak da isimlendirilen kavram haritalarının ve V-Diyagramlarının kullanımıdır (Novak, Gowin 1984 ). Bu çalışmanın amacı V-Diyagramı ile ilgilenen tüm Fen Eğitimcileri için geniş kapsamlı bir kaynak oluşturmaktır. Bu geniş kapsamlı makale ülkemizde, geniş içerikli olarak 1999 yılında yapılan V-diyagramı ile ilgili ilk Türkçe çalışmanın ( Meriç, Nakiboğlu, 2000 ) ardından, tüm Fen Eğitimcileri için bir ihtiyacı karşılayacaktır. Belki de Vdiyagramı hakkındaki bu Literatür incelemesi Gowinâin Vâsi ile ilgili tüm Fen Eğitimcileri için en kullanışlı kaynak olacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2003 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 13 Issue: 13 |