BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2003, Cilt: 13 Sayı: 13, 136 - 149, 01.01.2003

Öz

The meta-knowledge can be achieved through proper learning methodologies. One of them is fundament on the use of concept maps and heuristic VEE diagrams, also called meta-cognitive instruments (Novak, Gowin 1984). The aim of this study is to form a comprehensive source for all educators who are interested in VEE diagrams. This comprehensive article will meet a need for all science educators in our country, after the first extensive Turkish study about vee diagram ( Meriç, Nakiboğlu, 2000 ) in 1999. Maybe this literature review about Vee diagram could be the most useful source about Gowin’s Vee for all science educators.

BİR DEĞERLENDİRME VE LABORATUAR ARACI OLARAK V-DİYAGRAMI’NIN TARİHİ, KULLANIMI ve FEN EĞİTİMİNE SAĞLAYACAĞI KATKILAR ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2003, Cilt: 13 Sayı: 13, 136 - 149, 01.01.2003

Öz

Bilginin ötesi, ancak etkili öğrenme metodolojileri ile başarılabilir. Bu yollardan biri esas olarak, aynı zamanda biliş ötesi araçlar olarak da isimlendirilen kavram haritalarının ve V-Diyagramlarının kullanımıdır (Novak, Gowin 1984 ). Bu çalışmanın amacı V-Diyagramı ile ilgilenen tüm Fen Eğitimcileri için geniş kapsamlı bir kaynak oluşturmaktır. Bu geniş kapsamlı makale ülkemizde, geniş içerikli olarak 1999 yılında yapılan V-diyagramı ile ilgili ilk Türkçe çalışmanın ( Meriç, Nakiboğlu, 2000 ) ardından, tüm Fen Eğitimcileri için bir ihtiyacı karşılayacaktır. Belki de Vdiyagramı hakkındaki bu Literatür incelemesi Gowin’in V’si ile ilgili tüm Fen Eğitimcileri için en kullanışlı kaynak olacaktır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gürsoy Meriç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2003
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 13 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Meriç, G. (2003). BİR DEĞERLENDİRME VE LABORATUAR ARACI OLARAK V-DİYAGRAMI’NIN TARİHİ, KULLANIMI ve FEN EĞİTİMİNE SAĞLAYACAĞI KATKILAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 136-149.