Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİM YAZILIMLARI DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ (EYDÖ): GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Year 2007, Issue: 14, 77 - 90, 09.05.2013

Abstract

EĞİTİM YAZILIMLARI DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ (EYDÖ): GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Year 2007, Issue: 14, 77 - 90, 09.05.2013

Abstract

Bu çalışmanın amacı, eğitsel yazılımların seçimi ve değerlendirilmesi süreçlerinde,
mekanik, eğitsel içerik ve pedagoji arasındaki dengenin gereklerini karşılayabilen, kullanımı
kolay bir eğitim yazılımları değerlendirme ölçeği geliştirmektir. Çalışmanın örneklemini
Bayburt ili merkezindeki orta öğrenim kurumlarında görev yapmakta olan 32 biyoloji öğretmeni
oluşturmaktadır. Öğretmenlerden, araştırmacılar tarafından belirlenen eğitim yazılımı
paketlerini, sınıfta, okulda ve bireysel olarak kullanım açısından değerlendirmeleri istenmiştir.
Öğretmenlerin kullanabilecekleri bir bilgisayara kurulan eğitim yazılımlarının değerlendirilmesi
amacıyla değerlendirme formları geliştirilmiştir. Öğretmenlere eğitim yazılımları
değerlendirme formlarını doldurmaları için üç haftalık bir süre verilmiştir. 32 öğretmenden
elde edilen veriler SPSS 12.0 istatistiksel paket programı aracılığı frekans, güvenirlik
ve faktör rutinleri kullanılarak analiz edilmiştir. Ölçeğin yapısını beş ana kategori etrafında
toplanan 47 değerlendirme kriteri oluşturmaktadır; İçerik, kullanım kolaylığı, teknik yeterlilikler,
eğitsel yeterlilikler ve kişisel düşünceler. Eğitim yazılımlarını değerlendirmek üzere
geliştirilen ölçek, eğitimcilerin öğrenim hedeflerini gerçekleştirebilmeleri için nitelik açısından
yeterli eğitim yazılımlarını seçme konusunda kullanışlı bir mantıksal çerçeve sağlayacaktır. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yılmaz Kara

Publication Date May 9, 2013
Submission Date January 30, 2014
Published in Issue Year 2007 Issue: 14

Cite

APA Kara, Y. (2013). EĞİTİM YAZILIMLARI DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ (EYDÖ): GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(14), 77-90.