Bu çalışmanın amacı, eğitsel yazılımların seçimi ve değerlendirilmesi süreçlerinde,
mekanik, eğitsel içerik ve pedagoji arasındaki dengenin gereklerini karşılayabilen, kullanımı
kolay bir eğitim yazılımları değerlendirme ölçeği geliştirmektir. Çalışmanın örneklemini
Bayburt ili merkezindeki orta öğrenim kurumlarında görev yapmakta olan 32 biyoloji öğretmeni
oluşturmaktadır. Öğretmenlerden, araştırmacılar tarafından belirlenen eğitim yazılımı
paketlerini, sınıfta, okulda ve bireysel olarak kullanım açısından değerlendirmeleri istenmiştir.
Öğretmenlerin kullanabilecekleri bir bilgisayara kurulan eğitim yazılımlarının değerlendirilmesi
amacıyla değerlendirme formları geliştirilmiştir. Öğretmenlere eğitim yazılımları
değerlendirme formlarını doldurmaları için üç haftalık bir süre verilmiştir. 32 öğretmenden
elde edilen veriler SPSS 12.0 istatistiksel paket programı aracılığı frekans, güvenirlik
ve faktör rutinleri kullanılarak analiz edilmiştir. Ölçeğin yapısını beş ana kategori etrafında
toplanan 47 değerlendirme kriteri oluşturmaktadır; İçerik, kullanım kolaylığı, teknik yeterlilikler,
eğitsel yeterlilikler ve kişisel düşünceler. Eğitim yazılımlarını değerlendirmek üzere
geliştirilen ölçek, eğitimcilerin öğrenim hedeflerini gerçekleştirebilmeleri için nitelik açısından
yeterli eğitim yazılımlarını seçme konusunda kullanışlı bir mantıksal çerçeve sağlayacaktır.
Eğitim Yazlımı Değerlendirme Eğitim Yazılımı Seçme Değerlendirme Kriterleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mayıs 2013 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 14 |